Facebook bude odmítat zveřejňování placených reklam, které obsahují nesprávné informace o vakcínách na Instagramu. Chce naopak sdílet vzdělávací informace. Facebook spolupracuje například se Světovou zdravotnickou organizací (WHO).
„Jsme zcela zavázáni bezpečnosti naší komunity a budeme v této oblasti pokračovat,“ řekla Monica Bickertová, viceprezidentka pro mezinárodní politiku Facebooku.
Problém je celosvětový, mluví se o něm ve Spojených státech i dalších zemích. Jak připomíná například The Jerusalem Post, rozhodnutí přišlo nedlouho po vypuknutí spalniček v Izraeli právě kvůli zanedbávání očkování. Jen v uplynulém roce bylo v Izraeli hlášeno přes 1500 případů spalniček.
Nový přístup ale bude znamenat i změnu ohledně vyhledávání, když se lidé budou zajímat o určité pojmy. Když se nedávno CNN problémem zabývala, zjistila, že když se zadá pojem očkování, tak „antivakcínové skupiny“ se ocitají ve výsledcích na seznamu výrazně „nahoře“.
Zatímco Facebook je pod tlakem, aby vysvětlil svou úlohu při šíření dezinformací ohledně očkování, jiné společnosti si začínají zakládat na tom, že se chovají zcela jinak. Některé platformy s takovým obsahem zacházejí přísně už několik let. YouTube například neumožňuje na videích, které bojují proti očkování, zveřejňování reklamy, aby tyto skupiny nemohly prostřednictvím reklamy vydělávat peníze.
Pinterest vyhlásil, že má zcela odlišný přístup k šíření dezinformací o zdraví na sociálních sítích. „Jsme místem, kam lidé přicházejí hledat inspiraci a na škodlivému obsahu není nic inspirujícího,“ prohlásila Ifeoma Ozoma, manažerka Pinterestu. „Náš názor je, že pro takové věci nejsme platformou.“
Ve Spojených státech se problém diskutuje z hlediska svobody slova, která je zaručena ústavou. Podle některých lidí se jedná o cenzuru, zatímco stoupenci regulace říkají, že společnosti prostě jen lidem nevnucují určitý obsah. Vědci ovšem soudí, že věci se pohnuly správným směrem.