Několikadenní ticho na sociálních sítích, které jsou jinak doménou marketingového týmu Andreje Babiše, je u konce. Jakmile se oligarcha za pomoci svého marketingového týmu opět zapojil do dění na Facebooku, byli také „aktivováni“ příznivci, kteří se svými pozitivními komentáři snaží vzbudit dojem, že je Babiš adorován mnohými občany. Problém je ovšem v tom, že někteří tito uživatelé internetu jsou uměle vytvořeni.
Existence falešných facebookových profilů, které oslavují majitele hnutí ANO, je veřejným tajemstvím. Tým kolem Marka Prchala, PR specialisty v Babišových službách, pilně pracuje na zdání, že sociální sítě jsou plné lidí, kteří oligarchovi drží palce a za žádnou cenu ho nepřestanou podporovat.
[ctete]124181[/ctete]
Proto není divu, že i v situaci, kdy kvůli podezřelé eurodotaci na Čapí hnízdo hrozí Babišovi trestní stíhání a možná i vězení, musejí se objevit „fanoušci“, jimž to vůbec nevadí a bývalého šéfa státní kasy budou podporovat za každou cenu.
Správci falešných facebookových profilů už si sice dávají pozor, aby nepoužívali fotografie lidí, kteří jsou veřejně známí, ale rétorika je stále stejná. Nyní už za celou rodinu nepřeje mnoho štěstí manželka slavného fotbalisty Zlatana Ibrahimoviče nebo Miss Texas, ale slova podpory zaznívají od neexistující Heleny, Denisy nebo Jiřího.
Praktiky týmu Andreje Babiše jsou zkrátka vedeny jasným mottem – co není zakázáno, je povoleno. A nikdo zatím neřekl, že lhát voličům se nesmí.