Na Chodovském hřbitově byl nedávno postaven nový kříž. Krásný, kamenný, se zářivě zlatou podobou Krista. Je jistě chvályhodné zkrášlovat místo posledního odpočinku, ctít tradice a památku předků. Právě proto Městská část Praha 11 tento nápad nejen uvítala, ale zastupitelstvo jej schválilo a MČ Praha 11 jeho realizaci zafinancovala.
Jen co byl ale kříž umístěn, vyšla najevo jistá kuriozitka. Kromě obvyklého nápisu I. N. R. I. čili Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum čili Ježíš Nazaretský král židovský se na kříži totiž objevilo ještě jedno jméno. K všeobecnému podivení se ukázalo, že na podstavci se skví nápis: starosta Štyler.
Skoro to vypadá, jako by se Jiří Štyler, zvolený za Hnutí pro Prahu 11, inspiroval u staroegyptských faraonů, kteří na monumenty, jejichž zbudování iniciovali, s oblibou tesali kartuše a umisťovali kamenné stély se svými jmény a výčtem titulů. Nutno ale přiznat, že v porovnání s nimi byl pan Štyler přece jen skromnější. Neuvedl se coby „božský král a rozmnožitel říše“ jako Ramesse Veliký, ani se nenazval „mocným býkem“ jako Haremheb. Spokojil se s pouhým „starostou“.
I tak ale vzbudil tento počin bouři nevole. Na otázku novinářů, která na sebe nenechala dlouho čekat, pan starosta nejprve nicméně nepochopitelně odpověděl, že tam nic takového není. Pak si to ale rozmyslel a dal se slyšet, ač dotčen a udiven, co proti tomu kdo může mít, že dotyčný nápis tam vlastně je, a když už jsou na něho v opozici tak oškliví, tak ho tedy na vlastní náklady odstraní.
Poté někdo ta slova čímsi podivně zašmudlal, takže se tam skvěla nevzhledná skvrna, přes niž ale písmena stejně prosvítala. Načež se přistoupilo k radikálnějšímu kroku a dnes je na místě nápisu přilepená prázdná kamenná tabulka.
I zde lze spatřit jistou inspiraci staroegyptskou říší. Ničení a odtesávání nevhodných nápisů patřilo v těch dobách k běžným věcem, i když – pravda – jména k zapomnění odsouzených faraonů odstraňovali spíš jejich nástupci než oni sami. Ale ani tohle ještě není poslední podobnost.
Kdykoli dal faraon postavit sochu, chrám nebo vztyčit obelisk, následoval velkolepý obřad pod vedením velekněze, který to vše zasvětil bohům, čímž současně hlásal do světa faraonovu moc a slávu. Dělávalo se to zhusta v dobách válečných tažení pro povzbuzení ducha prostého lidu a k připomenutí, kdože je tu bohy milovaným a vyvoleným vladařem.
A tak i starosta Prahy 11 přichází nyní, v době „války“ o senátorská křesla, s podobnou praktikou. Je pozván primas český, arcibiskup Dominik Duka, aby kříž slavnostně posvětil, přičemž odlesk slávy padne nejen na faraona Štylera (i když už bez nápisu), ale tím pádem trochu i na jeho velkého vezíra Ladislava Kose, kandidáta do Senátu za Hnutí pro Prahu 11.
Panu arcibiskupovi prý bylo jemně sděleno, že je de facto zneužíván k volební agitce, při níž má svým způsobem posloužit jako propagátor jedné politické strany: starostova HPP 11. Zatím se ale nevyjádřil, takže to vypadá, že svěcení kříže naplánované na 12. října – tedy přímo mezi prvním a druhým kolem senátních voleb – se uskuteční.
Nechť rozmnožuje svou říši a navěky je zachován božský král Prahy 11.