Marketingový guru Marek Prchal, který po deseti letech skončil u Andreje Babiše (ANO), zakotvil na Slovensku. Pracuje pro tamní stranu Svoboda a Solidarita (SaS) exministra hospodářství Richarda Sulíka. Partaj nyní spustila předvolební kampaň se zjednodušeným názvem SASKA, novým logem a heslem Měníme hru. Prchalův rukopis je jasně patrný, některé příspěvky na sociálních sítích jsou dokonce k nerozeznání od hnutí ANO.
Známá slovenská politická partaj změnila po čtrnácti letech svůj název. Strana Richarda Sulíka se nyní jmenuje SASKA. „Tak ji lidé nejčastěji nazývají. Je to zkrácený název přizpůsobený pro mobilní zařízení, kde jsou zejména mladí voliči,“ vysvětlila strana v tiskové zprávě. Pro kampaň k předčasným volbám do parlamentu, které se budou konat konat 30. září letošního roku, také přišla s novým logem a sloganem.
Na vizuálech se objevuje šest nejznámějších tváří strany. Kandidáti jsou oblečeni v bílých tričkách, modrých džínách a jsou naboso. „Ano, my opravdu měníme hru a jdeme do boje,“ prohlásil předseda strany Richard Sulík. Za kampaní stojí bývalý Babišův marketingový expert Marek Prchal. „Spolupracuje s našimi lídry a týmem ve straně, jednáme o další spolupráci,“ potvrdil slovenským médiím mluvčí strany Ondrej Šprlák.
Prchalův rukopis je na kampani znát. „Nová profilovka, co říkáte?“, objevilo se na instagramovém profilu Richarda Sulíka, když si před pár dny změnil profilovou fotografii. To nápadně připomíná příspěvek z října minulého roku na sociálních sítích Andreje Babiše. „Nová profilovka. Jak se vám líbí?“, objevilo se tehdy u nové fotografie šéfa hnutí ANO.
Podobnost s Babišovým hnutím je také na již zmíněných fotografiích nebo v použité sytě zelené barvě, kterou naopak Babišův marketingový tým použil na předvolební knize svého šéfa s názvem Sdílejte, než to smažou.
Konec po deseti letech
Prchal ukončil spolupráci s předsedou hnutí ANO a neúspěšným kandidátem na prezidenta Andrejem Babišem na začátku letošního roku. Stál za řadou kampaní, díky kterým Babiš několikrát uspěl ve volbách. Poslední troje volby však úspěšné nebyly. „Tak teď,“ napsal Prchal první únorový den na sociální síti.
Marketingový expert bývalého předsedy vlády byl v lednu vyloučen z profesního sdružení kreativců v reklamě Art Directors Club. Jeho vyloučení tehdy deníku FORUM 24 potvrdil jeden z členů, který se hlasování zúčastnil. Oficiálním důvodem Prchalova konce bylo, že poškodil jméno klubu lživou reklamou, která je neetická a zakázaná. Cílem kritiky sdružení byla reklama Andreje Babiše před druhým kolem prezidentských voleb. Nikdo z členů nehlasoval pro Prchalovo setrvání a jeden člen se hlasování nezúčastnil.
„Art Directors Club Czech Republic vyloučil ze svých řad Marka Prchala. Členové klubu se od jeho aktivit, které souvisejí s kampaní pro prezidentského kandidáta Andreje Babiše, zcela distancují. Zároveň se klub dohodl na vytvoření etického kodexu politické reklamy, která dosud není nikterak regulována,“ napsalo sdružení později na svých webových stránkách. „Způsob, jakým je vedena nynější kampaň, překračuje podle členů ADC nejen profesionální, ale i etické hranice,“ dodala organizace.
Babiš na sociálních sítích
Prchal pracoval pro Babiše od roku 2013. Byl členem volebního on-line týmu při volbách do poslanecké sněmovny a senátu, Evropského parlamentu, na Magistrát hlavního města Prahy a v krajských volbách. Byl také autorem příspěvků Andreje Babiše na sociálních sítích. Podílel se i na tvorbě knihy O čem sním, když náhodou spím, ve které Babiš popsal svoji vizi České republiky pro rok 2035. Po výhře hnutí ANO ve volbách do poslanecké sněmovny v roce 2017 Marku Prchalovi veřejně a emotivně poděkoval Andrej Babiš na povolební tiskové konferenci.