Server podnikatel.cz jako první upozornil, na to, že účtenková loterie, která se váže k elektronické evidenci tržeb, už má své logo. Vytvořila jej grafická designérka Hana Kolbe. Cena za zpracování kompletního grafického manuálu činila 80 tisíc Kč bez DPH (96 800 Kč s DPH). „Vítězná varianta loga byla vybrána po pečlivém zhodnocení všech estetických i technologických kritérií,“ napsal serveru Podnikatel.cz Michal Žurovec, mluvčí ministerstva financí.
První slosování o ceny proběhne 15. listopadu.
Logo vypadá takto:
Loterie má podle ministerstva zákazníky motivovat k přebírání účtenek, a tím zvýšit efektivitu EET a podpořit řádný výběr daní. Losování bude každý měsíc, a to z účtenek vydaných za předem stanovené období. Zákazník může do účtenkové loterie registrovat v jeden den pouze jednu účtenku od daného obchodníka.
Účtenkovou loterii zavedly dříve například Chorvatsko, Slovensko a Slovinsko. Cílem je motivovat zákazníky, aby si brali od podnikatelů pokladní doklad. Hlavní odměnou v těchto zemích byla většinou peněžitá výhra.
Elektronická evidence tržeb začala loni 1. prosince pro hotely a restaurace. Vláda si od ní slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se od března letošního roku zapojily do EET maloobchodní a velkoobchodní firmy. Následovat budou příští rok další obory podnikání. Dosud obchodníci vydali zhruba 1,4 miliardy účtenek.