Předseda hnutí STAN je klasickým příkladem politika, pro kterého je nejdůležitější mít funkci a trochu si užít moci. Poté, co ukončil spolupráci s TOP 09, u které už neviděl velký potenciál, rozhodl se využít lidovce, aby mu pomohli do sněmovny. Vážnost hnutí, kterým pohrdá Miloš Zeman, chce nyní Gazdík zvýšit hlášením se k Jiřímu Drahošovi, protikandidátovi současné hlavy státu. Ten však propojení s politickými stranami odmítá.
Šéf Starostů a nezávislých se skutečně snaží. Využil dostatečně spojení s Miroslavem Kalouskem a jeho stranou, aby jim dal vale poté, co se volební preference TOP 09 přiblížily k hranici, která je údajně vyřadila z boje o poslaneckou sněmovnu. Místo toho si Gazdík vybral KDU-ČSL. Stranu, která se pod blahosklonným vedením Pavla Bělobrádka nedá v politickém spektru zařadit nalevo ani napravo a svými kroky místy působí jako spojenec Andreje Babiše.
Tahle filozofie vyčkávání a přitakávání tomu, kdo zrovna disponuje větší mocí, není cizí ani Gazdíkovi. Dobře to bylo vidět například při schvalování zákona o elektronické evidenci tržeb, kdy měnil předseda STAN názory jako na běžícím pásu. Nejdříve hovořil o podpoře EET, později své výroky pracně odvolával a snažil se své chování shodit do ironie. Nyní bude mít možnost svou dovednost zlepšovat v koalici s lidovci, kterým je také vlastní.
Jako další trumf vytáhl Petr Gazdík prezidentského kandidáta Jiřího Drahoše. Nejenže o něm všude mluví, jako by bývalý šéf Akademie věd byl nominován za STAN, ale nyní si na svůj facebookový profil umístil fotomontáž, na které jsou oba společně. Na člověka neznalého Drahošova výroku: „Jako celoživotní nestraník chci být autentickým nezávislým prezidentem České republiky,“ může tato fotografie působit zcestně.
Gazdík zkrátka hledá veškerá stébla, kterých by se mohl chytit při své cestě za politickým vzestupem. Bělobrádek si to zatím neuvědomil a nepochopitelně se těší na volební spolupráci se STAN, která může stát lidovce místa ve sněmovně. A dokud se Drahoš neohradí proti spojování s gazdíkovci, bude také sloužit jako dobrý marketingový produkt v kampani Starostů a nezávislých.