
Karel Havlíček (ANO) FOTO: ČTK
FOTO: ČTK
KOMENTÁŘ / Zda se představitelé hnutí ANO na sebe dokážou podívat do zrcadla a nestydět se, necháme na nich samotných. Jisté však je, že přítomnosti členů Babišovy partaje se nutně musí obávat každý detektor lží v této zemi. Při jedné jediné větě vypuštěné z jejich úst by totiž nepochybně explodoval. Naposledy tuto úvahu potvrdil bývalý dvojministr a proslulý odborník na zimní lečo Karel Havlíček. Zveřejnil video, ve kterém své příznivce přesvědčuje o tom, že je letošní Velikonoce vyjdou nejdráž v historii. Jenže realita je úplně jiná.
Jistě si vzpomenete na to, když nás chtěl v únoru 2023 superministr Havlíček ohromit vysokými cenami surovin pro přípravu „zimního“ leča, kdy měl každého z nás jen nákup paprik dohnat k exekucím. Samozřejmě vinou „Fialovy drahoty“. Sice se nakonec ukázalo, že papriky v té době byly mnohem levnější než ve stejném období za vlády Andreje Babiše, tím se ale Havlíček od strašení apokalypsou a koncem světa rozhodně nenechal odradit. Netrápilo ho ani to, že lečo se nevaří v zimě, kdy je pochopitelně zelenina každoročně dražší.
O měsíc později už pro změnu strašil vysokými cenami toaletního papíru. Je to pochopitelné. Pokud místopředseda Babišova hnutí umí vařit stejně jako dělat politiku, je třeba ho mít v záloze velké množství.
I přesto, že Havlíček neovládá ani jednoduché počty, pouští se do podobných aktivit stále znova. „Pamětníkům, kteří si vybavují Fialovu kampaň Babišova drahota z roku 2021, dnes nezbývá než zamáčknout slzu v oku. Čekají nás nejdražší Velikonoce v historii,“ nechal se nyní na sociální síti slyšet bývalý ministr průmyslu a ministr dopravy z hnutí ANO.
Pamětníkům, kteří si vybavují Fialovu kampaň Babišova drahota z roku 2021, dnes nezbývá než zamáčknout slzu v oku. Čekají nás nejdražší Velikonoce v historii. pic.twitter.com/LbpxzhuD3z
— Karel Havlíček (@KarelHavlicek_) April 17, 2025
Svá tvrzení se snažil doložit tabulkou cen údajně základních potravin, které lidé o Velikonocích nakupují. Vybral si tak například olivový olej neznámého objemu. Ten se podle místopředsedy Babišovy partičky dal ještě v roce 2021 pořídit za 122 korun a letos prý vyjde na 240 korun. Zda Karel s fenkou Betynou používají do velikonočního beránka olivový olej, zjišťovat nebudeme. Pochopitelně se ale dá olivový olej pořídit za méně.
Pojďme ale na další ceny, které Havlíček zveřejnil. Deset kusů vajíček podle něj stálo před čtyřmi lety 46 korun a nyní 80 korun. Když se ale podíváme na aktuální nabídku obchodních řetězců u nás, tak například Kaufland je prodává za 46,50 koruny, Tesco nebo Albert za 49,90. Majitelé slevové aplikace posledního zmíněného řetězce pak zaplatí pouze 39,90. Třeba v řetězci Lidl se dá za 98,90 pořídit dokonce balení 30 kusů vajec.
Stejná situace je u másla, které se podle Havlíčka nyní prodává za 70 korun. Možná nakupuje přímo u svého šéfa Andreje Babiše, který je jedním z jeho výrobců. Realita v obchodech je ale jiná. V pátek 18. dubna se dala klasická 250gramová kostka másla s 82 procenty tuku pořídit v Kauflandu za 49,90. Tesco ji pak aktuálně prodává za 39,90 koruny.
Čokoládu neznámého typu a gramáže Havlíček podle své tabulky nakupuje za 80 korun, klasická 100gramová tabulka té mléčné přitom třeba v Tescu stojí 34,90. Pokud bychom se bavili o čokoládě na vaření, tu řetězec prodává za 39,90.
Havlíček by se příště měl před podobnými aktivitami zeptat na reálné ceny svého šéfa Andreje Babiše, jehož holding Agrofert ročně vyprodukuje 271 milionů vajec, vyrábí máslo a peče beránky. Pokud má pocit, že je draho, může se rovněž obrátit na něj, aby zlevnil. Tak jednoduché to je.
Je samozřejmě pochopitelné, že v hnutí ANO docházejí nápady, jak strašit lidi „nejhorší vládou Petra Fialy“. Ceny nafty a benzínu jsou v Česku nejnižší za poslední tři roky, inflace sestoupila na 2,7 procenta a je nejnižší ze zemí visegrádské čtyřky, ekonomika roste a mohli bychom pokračovat. Příčetní lidé to samozřejmě vidí.
Vedle toho Babišova partaj neví, jaký má mít názor na amerického prezidenta Donalda Trumpa, neví, zda je prozápadní, nebo proruská, aby nenaštvala jednu, nebo druhou část svých voličů, kampaň „antifiala“ přestává fungovat a preference klesají. Proto se musíme připravit na to, že ANO bude lhát stále víc.