Posun v hnutí ANO je až neuvěřitelně rychlý. Zatímco ještě nedávno se bývalý superministr a současný místopředseda poslanecké sněmovny Karel Havlíček (ANO) zajímal o plné žaludky, nyní se přesunul na místo, kde každé snězené jídlo končí. Vyrazil totiž do boje za čisté zadky.
Nedávno jsme se od Karla Havlíčka dozvěděli, že sezónní zelenina je mimo sezónu drahá. Bývalý dvojministr, který téměř nikdy nespí, v únoru zveřejnil na sociálních sítích infografiku, podle které je příprava zeleninového leča za vlády Petra Fialy (ODS) dvaapůlkrát dražší než za jeho předchůdce Andreje Babiše (ANO). Ve srovnání Havlíček počítal s cenami paprik, rajčat, cibule a vajec.
Jak se ale ukázalo, „náročné matematické propočty a vzorce“ měly hned několik drobných chybiček. Tedy spíše zásadních. V případě „Fialova leča“ totiž například první místopředseda hnutí ANO počítal s větším množstvím. Navíc se ukázalo, že například papriky byly za Babiše dokonce dražší, než jsou v současné době.
Zatímco letos v únoru se prodávaly červené papriky za zhruba 130 až 150 korun za jedno kilo, během března roku 2021 – tedy za vlády Andreje Babiše – se v některých řetězcích její cena šplhala až ke 200 korunám za kilogram. Ani kilo cibule za 25 až 30 korun, jak zmiňuje Havlíček, není tak úplně dramatické. Zapomněl totiž zmínit, že cena cibule v roce 2019 sahala i přes 40 korun.
Havlíčkovi se navíc lidé vysmáli za to, že lečo se nevaří v zimě, kdy je pochopitelně zelenina každoročně drahá. Bývalý superministr se zřejmě proto přesunul od jídla až na místo, kde téměř každý vrchol gastronomie končí – k zadku. Tentokrát se vrhl na vysoké ceny toaletního papíru. „Když jsem nedávno porovnával cenu Fialova a Babišova leča, pětikoalice vzkázala lidem, že jen idiot si vaří lečo v zimě. Tak jsem zvědavý, co vzkážou nyní,“ napsal exministr na sociální sítě. A přiložil infografiku, kde opět tak trochu nesedí čísla.
Havlíček zmínil například meziroční nárůst vyhledávání toaletního papíru v akci o 308 procent. Tohle srovnání se nezdá například hlavnímu ekonomovi skupiny Natland Petru Bartoňovi. Podle něj je to nesmyslný argument. „To jako autor chce, aby se lidi nebránili tím, že budou kupovat levněji? To je jako chce fakt nutit, aby kupovali dražší hajzlpapír?“ zeptal se ekonom. Kulhá i Havlíčkova průměrná měsíční spotřeba toaletního papíru ve čtyřčlenné domácnosti.
První místopředseda hnutí ANO se však žádnými nepřesnostmi trápit nemusí. Chce pouze svým voličům namluvit, že nastala „Fialova toaletní bída“ a lidé budou muset po ulicích běhat s podělaným zadkem. Zatímco kdyby byl premiérem stále Andrej Babiš, mohli by si k němu chodit nechat utřít zadek zdarma přímo na úřad vlády. Jistě by z toho vzniklo nejedno selfie na sociální sítě s popiskem „Pomáhá lidem“.