Ateisté tvrdí, že Bůh je strašlivý a nenávistný. Dokládají to citáty z Písma, které však napsali lidé. Osobně se domnívám, že Bůh je velice vtipný. Jinak by nás totiž zmíněnými ateisty neobdařil.

Hned zpočátku textu se musím ponořit do ryze osobní teologie. Aby bylo jasno, mám za to, že Pán nám dal mnoho darů. Mezi jinými i humor. Stvořil nás totiž ke svému obrazu. A také nám dal dar svobody. Svobody rozhodování, co s jeho dary učiníme. Tudíž odmítám všechny ty kecy o tom, že On není, páč by se nemohl dívat (bez zásahu shůry) na to co tropíme. Mohl. Dívá se. A trápí se našimi skutky. Ale dal nám zmíněnou svobodu, dal nám ponaučení, co s ní, a zbytek je na nás. Tož tak.

Humoru nám dal dostatek. Ale domnívám se, že nějakým Jeho nápadem došel k tomu, že nejsrandovnější věc na naší Zemi budou ateisté. Jinak si totiž jejich činění nedovedu vysvětlit.

Ve svém životě věřícího křesťana jsem se setkal s několika urputnými nadšenci pro věc víry. Je jich jen pár, ale poznají se tak, že jakékoliv dění, jakýkoliv jev, dokládají citací z Písma. Přijde mi to blbé. Nicméně jsem se setkal s lidmi, kteří jsou v tomto ohledu urputnější. Ateisté, a aby bylo jasno, míním tím ateisty militantní. Že takové neznáte? Ale jděte. Je jich mnoho. Poznají se totiž stejně, jako oni bratři a sestry v Kristu s plnými ústy Bible. Na jakýkoliv názor ohledně víry, Boha, dějin křesťanství a podobně, okamžitě vyrukují s patřičným citátem z Bible. Připadají si jako znalci, působí jako šašci.

Kdo chce podpořit své argumenty, najde v obou knihách Písma munici. Jako křesťan to vím, jako čtenáři Bible je mi to jasné. Najdu doklady, podporující mou víru, najdu jiné, které víru dokážou zpochybnit. Chápu. Znovu říkám – Písmo jsme napsali my s touhou přiblížit se nám nesdělitelnému. Popsali jsme mnoho dějů a jevů a snažili se je pochopit. Jsme omylní a ledacos jsme si vysvětlili blbě. Tak to chodí. A po staletí diskutujeme a přeme se s mnoha otázkami – Jak to je, Jak to myslel, Jak k tomu přistoupit a podobně. Často je to legrace. Ateista nepochopí.

On se totiž domnívá, že vše je dané a pochybovat, zvažovat sémantické významy a dějinné souvislosti, je křesťana nehodné. On je totiž svázaný a musí (MUSÍ) věřit všemu.

Opak je pravdou. Pochybnosti jsou průvodním jevem víry. Pochybnosti o tom, zda Pán tímto (kterýmžto) sdělením myslel právě to, co my se domníváme.

Jedno ale vím jistě. On ve svém neskonalém humoru a ve své věčné moudrosti nám kromě jiných dal i další dar. Dal nám ateisty, aby nám na světě bylo hej a mohli jsme se i v útrapách smát. Protože není nic veselejšího, než človíček, který v jedné ruce třímá Bibli, které nerozumí, a druhou rukou ukazuje do vesmíru, kterému nerozumí už vůbec. A aniž by se nažil jedno, či druhé pochopit, obveseluje nás svými myšlénkovými výplody.

Při vědomí tohoto musím říci, že na světě je krásně. Stále je se čemu zasmát.

Revue Forum Banner