Středeční titulní strana Mladé fronty DNES opět dokázala, v jakém úpadku jsou média, která má pod kontrolou Andrej Babiš. Zároveň „nabila“ dalším zakomplexovaným novinářům a jejich šéfům, kteří si léčí své bolístky útoky na Českou televizi. Když nepomohla kritika instituce, zaměřili se na nejvýraznější tváře, jež nepodlehly nátlaku mocipánů, kteří by rádi veřejnoprávní televizi ovládli.

Článek o nemovitostech Petra Dvořáka ukázal, jak ubohé jsou ve své podstatě útoky na zástupce České televize. Její ředitel má totiž být kamenován za to, že si dovolil být úspěšným manažerem, čímž si pochopitelně vydělal slušné peníze. Co si za úspory, které klidně mohl mít naspořené už ze svého působení na TV NOVA, pořídí, je pouze jeho věc. Nic si nepořídil podivným způsobem, nevyhrál žádnou podezřelou soutěž o byt, ani peníze, za které nemovitosti pořídil, nikde neukradl. Kritika tak stojí na velmi křehkých základech a jedná se o novinový odpad, který si nezaslouží ani papír, na němž byl vytištěn.

Proč by si Dvořák nemohl koupit byt za 14 milionů? Skutečně si necháme nabulíkovat, že se jedná o peníze daňových poplatníků a ředitele ČT za to budeme proklínat, nebo mu alespoň závidět? Zřejmě ano. Právě proto totiž článek v MF DNES vznikl. Měl Dvořáka postavit do role bohatého ředitele veřejnoprávní televize, který má miliony, na jaké „normální“ občan nikdy nedosáhne.

On si ovšem také „normální“ občan sotva dokáže představit, jaká je práce ve funkci ředitele takového molochu, jakým je Česká televize. Jednodušší je ovšem podlehnout zjednodušeným demagogickým tezím a zástupce veřejnoprávní televize kritizovat.

V tom část občanů podporuje řada politiků, která se dá rozdělit na dva tábory. Jeden chce televizi ovládnout, mezi tyto lidi patří třeba Miloš Zeman a druhý, který touží nepohodlným novinářům zavřít ústa. Tento šik vede Tomio Okamura, kterému pilně sekunduje Jaromír Soukup.

Zvláštní kapitolou je Andrej Babiš. Jeho chování vůči České televizi je totiž jako na houpačce. Nejprve nadává novinářům do zkorumpované pakáže, později doporučí odhlasovat dvě výroční zprávy televize, což oddálí možný konec vedení ČT, pak podpoří obměnu RRTV Ladislavem Jaklem a nakonec se v jeho novinách objeví naprosto nedůležitý a z prstu vycucaný text o Petru Dvořákovi.

Ten leží dlouhodobě v žaludku i Jaromíru Soukupovi. Majitel TV Barrandov totiž zřejmě dostal za úkol zavelet na obrazovkách do boje proti ČT, a proto věnoval několik pořadů financování veřejnoprávní televize. Později se však Soukup pustil do ubohých osobních útoků vůči zaměstnancům ČT. Sprostě se tak ředitel nesledované komerční televize vyjadřoval o Noře Fridrichové, jejím partnerovi Robertu Zárubovi, Luboši Rosímu a především Petru Dvořákovi. Když byl Soukup pozván na debatu do České televize, aby si to s jejím ředitelem vyříkali naživo, zbaběle odmítl. Bez čtecího zařízení by zřejmě nedokázal argumentovat.

Stejně jako Tomio Okamura, který nemůže pořadům 168 hodin a Reportéři ČT zapomenout, že se zajímaly o jeho politické podnikání v Úsvitu a nyní v SPD. Šéf extremistického hnutí tak nadává novinářům z ČT při každé možné příležitosti a Marka Wollnera, šéfredaktora reportážní publicistiky, lživě napadá za výroky, které nikdy nepronesl.

Seznam bojovníků proti České televizi se postupně rozšiřuje. Přibývají na něj bývalí komunisté, weby typu Parlamentní listy, dezinformátoři, hradní nohsledové a bývalí politici, kteří si neumí přiznat, že už jsou za zenitem. Využívají ubohé a špinavé zbraně, čímž útočí na nejnižší pudy občanů.

To se ovšem v době babišismu velmi vyplatí. Je proto třeba veřejnoprávní televizi, včetně jejího ředitele, bránit. Jinak bychom se mohli velmi divit, jak by nám z ní vznikl stejný odpad, jako je TV Barrandov, podporovaná časopisem Týden a MF DNES.

Revue Forum Banner
Vilém Besser
Vilém Besser
Redaktor a komentátor deníku FORUM 24
Další články autora