Hned první z akcí, na kterých se hnutí Andreje Babiše snaží za guláš a pivo „nakoupit“ pražské voliče, se neobešla bez skandálu. Na majitele ANO totiž podnapilý mladík hodil vejce. Kdyby věděl, jak se mu poté projde po zádech Babišova ochranka, zřejmě by si to rozmyslel. Každopádně dosáhl jedné věci. Premiér se zase o trochu víc bude bát chodit na veřejné akce.
Nikoliv však kvůli tomu, že by se mu mohlo něco stát. Bodyguardi jsou totiž dobře připraveni a hlavně, Babišovi nikdo neusiluje o život nebo zdraví. Hod vejcem rozhodně ovlivnil i alkohol, který mladík na posilnění požil. Jindy se totiž akce proti předsedovi vlády vždy omezují pouze na hlasité pokřiky a transparenty.
Je jasné, že se Babišovi nelíbí. Většinou totiž připomínají jeho minulost v komunistické straně nebo jeho pletky s StB. A jestli má s něčím majitel hnutí ANO problém, tak je to kritika. Ve svých podnikatelských dobách nebyl zvyklý na to, aby si někdo dovolil mu něco vyčítat, protože se nenašel nikdo, kdo by se ho nebál.
Najednou se ale zintenzivňují akce, na nichž se demonstranti potkávají s Babišem tváří v tvář a nejde jen o protest, který premiér sleduje v televizi, aby ho mohl posléze označit za marginální a bezvýznamný.
Jak se ukázalo 21. srpna u Českého rozhlasu, předseda vlády revoltu proti své osobě nesnese. Nejen, že by nejraději všem, kteří mu připomínají, že je pozůstatkem minulého režimu, s nímž je třeba jednou pro vždy skoncovat, od plic vynadal a vulgárně je napadl. Zároveň nechce, aby mu sebemenší protesty kazily roky tvořenou image.
Toho se totiž Babiš bojí nejvíc. Že by se mohli začít zmanipulovaní voliči, kteří svůj hlas naivně věnují jeho hnutí, zajímat o to, co je velkopodnikatel doopravdy zač a že jeho politika skutečně nesměřuje k tomu, aby se měli dobře všichni.
Další „sousedské večeře“ budou pro Babiše zkouškou odvahy. Dokáže se postavit lidem, kteří mu přijdou říct svůj názor, a že se určitě ukážou? Bude muset, protože jinak v Praze nevyhraje. Petra Stuchlíka nikdo nezná a není důvod nějak aktivněji vnímat jeho slova o zlepšení situace v hlavním městě.
Voliči ANO nevolí konkrétní politiky, volí Babiše. Ten se tak musí aktivně zapojovat do kampaně. Tím, že jeho podřízení na billboardech naslibují voličům, že mají číslo na vůdce, čímž přinášejí jakýsi pocit uklidnění, že bude líp, nebo tím, že zajde na večeři.
Příště k ní ovšem nemusí od občanů dostat vejce, ale daleko hůř stravitelnější chod. Upřímnou exkurzi do vlastní minulosti, kterou se lze chlubit možná tak komunistům.