Jsou Češi proti islámu? Ne, oni jsou proti každému náboženství, které je trochu vidět a u kterého mají pocit, že by mohlo nějak ovlivnit život společnosti.
Rozruch, jaký vyvolal plánovaný příchod syrských křesťanských uprchlíků do obce Smilovice (paradoxní název, že) ukazuje, že problém není jen v islámu. Problém je v tom, že lidé nevěří cizincům. „Do hlavy jim nevidíme,“ říkal jeden z místních. To je samozřejmě argument, který se dá použít i na něj, což mu nejspíš nedochází. Sice jsou nějaká fakta, ale my si stejně myslíme, že je to jinak. Přes to nejede vlak.
Podle průzkumu CVVM z loňského října si církve ohledně důvěry nestojí dobře. Důvěřuje jim 23 procent občanů a nedůvěřuje 64 procent. Kupodivu policii důvěřuje 91 procent a nedůvěřuje 37 procent. Je to zvláštní výsledek, protože policie je poměrně represivní instituce ze své povahy a člověk se jí nemůže vyhnout, zatímco vztah člověka k církvím je u nás zcela dobrovolný.
Podle agentury STEM z loňského výzkumu plyne, že v Boha věří 33 procent Čechů a rozhodně nevěří 41 procent. Jsme jedna z nejvíce bezvěreckých zemí na světě, což samozřejmě nevylučuje víru v různé paranormální jevy a spiklenecké teorie o mimozemšťanech, které si s náboženským blouzněním nijak nezadají.
Stále častěji se objevují na internetu různé výkřiky, které nám sdělují, že „islám není náboženství“ nebo „není to nic jiného, než agresivní politická ideologie“.
Doba zrodila různé religionistiky samouky. Poslankyně ANO Jana Lorencová loni v říjnu ve Sněmovně prohlašovala: „Islám není náboženství, je to filozofie, je to něco, s čím se většina národa nemůže ztotožnit. Jestliže to implantujeme do naší civilizace, tak nás to zničí,“
Bývalý poslanec Parlamentu ČR za Věci veřejné Otto Chaloupka o rok dříve hlásal: „Islám, to je úplně o něčem jiném; není to náboženství, je to fanatická ideologie, jejímž cílem je likvidace všeho, co se jí plně nepodřídí. A jako k takové je k ní potřeba přistupovat. Bez ohledu na to, co nám přikazuje EU, je bezpodmínečně nutné zákonem islám v ČR zakázat.“ Co se bude dít v úterý, když pondělí zakážeme islám, už se neřeší.
Hlas z ciziny: „Islám není náboženství, nýbrž totalitní ideologie náboženstvím se maskující,“ říká známý nizozemský politik a odpůrce islámu Geert Wilders. Zřejmě tedy miliarda lidí na světě jen předstírá, že jsou věřící, aby tím mohli krýt své politické kejkle.
Kdybychom chtěli být intelektuálně důslední (riskujeme, že slovo intelektuálně vyvolá u některých duší nevolnost“), museli bychom konstatovat, že slovo náboženství se v historii lidstva příliš neužívalo. Je to obecný pojem, který měl smysl tehdy, když se objevilo více náboženství, která mohla vystupovat jako sobě podobná a sobě rovná. Aspoň nějakým způsobem. Do té doby lidé vyznávali křesťanství, islám, judaismus a jejich různé podoby. Náboženství, religio, je především pojem z religionistiky, tedy oboru, který zkoumá lidské názory na věčnost bez ambice určit, který z nich je pravdivý.
Samo Občanské sdružení ateistů České republiky na svých stránkách říká: „Náboženství je zajímavým pojmem, který de facto nemá žádnou definici (případně jich má tolik, že je to jako by nemělo žádnou). “ Také už na to přišli.
V zásadě je jen na nás, co pod tuto střechu zahrneme. Jestli také buddhismus, který ideu Boha v západním chápání nemá, respektive ji neřeší, nebo třeba také ideologický ateismus, který má také svá dogmata, kazatele a chrámečky (agitační střediska).
Kdyby si dnešní aktivisté jednou vyřídili své účty s muslimy, přijdou na řadu křesťané. Odpor a zesměšňování věřících má u nás dlouhou tradici. Po „islám v ČR nechceme“ dojde na „křesťanství ČR nechceme“ (církev upalovala lidi, kradla a je přece spolkem pedofilů). Nakonec nebudeme chtít v ČR nic, protože nebezpečné je všechno. Věda je taky nebezpečná a nejhorší je demokracie. Určitý typ lidí dráždí všechno, co nemají pod kontrolou. Jednou náboženství, jindy výsledky voleb, pak zase to, na co přijde věda (třeba že homosexualita je vrozená a že koncept rasy v obecném lidovém chápání je nesmysl, to ideologa naštve). „Hlavně mít jasno a aby to jasno pochopil prostý lid a pustil zase na chvíli ke korytům nás, bojovníky proti tmářským sluníčkářům.“
Touha osvobozovat lidi z takzvaného tmářství si nějaký ten objekt už najde. Co na tom, že ateistické režimy mají na svědomí víc obětí, než křesťanství a islám dohromady.
To už se nějak vysvětlí, pokud tu ještě zůstane někdo, kdo se odváží na něco ptát.