Do všeobecné džungle šílených nápadů a výjimek pro stařenky z Kladna, Babišovy stánky a e-shopy (dobré ráno, pane ministře, fakt existují) přispěla nyní svou troškou i koaliční KDU-ČSL. A to naprosto nesmyslným nelogickým nápadem, aby se EET „seklo“ v polovině a třetí a čtvrtou fází už se nepokračovalo.
Jak známo, veškeré přijaté tržby už teď povinně a pod hrozbou likvidačních pokut odesílají pohostinská a ubytovací zařízení. Od března se mají přidat maloobchody a velkoobchody. A po roce pak všichni ostatní podnikatelé – řemeslníci, živnostníci, drobní výrobci, zkrátka každý, kdo u nás podniká a přijímá hotovost.
Přeloženo: Buzerace nechť dopadne pouze na hostinské, hoteliéry a obchodníky, ale živnostníkům a řemeslníkům ať se vyhne.
Jaký to má proboha důvod? Tohle má být to narovnání podnikatelského prostředí, o kterém toho všichni tolik namluví a kterým se zaklínají jako dokola opakovanou mantrou? Je obecně známo – a z otevřených zdrojů plyne –, že značné procento šedé ekonomiky (která u nás činí asi 15 procent z HDP) tvoří například právě stavebnictví, kde se často pracuje načerno, a všechno, co přesahuje nepatrnou základní mzdu, se vyplácí na ruku. Vzkazují tedy lidovci všem pracujícím v pohostinství, že u nás kradnú iba oni, zatímco všichni ostatní jsou andělští poctivci, na které bič majitele Agrofertu dopadat nemusí?
Popravdě – v této podobě by neměl dopadat vůbec na nikoho. Proti skutečným neplatičům daní, podvodníkům, šizuňkům a zapíračům tržeb už máme dostatečně funkční zákony. Které ovšem dopadají jen na konkrétní provinilce a nestanovují, že potenciální zloděj je každý, a proto bude hezky čtyřiadvacet hodin on-line pod dohledem. Měnit zákon o elektronické evidenci tržeb, ať už hromadou dodatečných výjimek nebo rozseknutím v půli, je tedy nesmysl. Nehorázným nebezpečným nesmyslem omezujícím svobodu v našem státě je ovšem tento zákon jako celek. Jediné, co má smysl, je proto tenhle ostudný buzerační paskvil kompletně zrušit. Na tom od samého počátku trvá například opoziční TOP 09.
O tom, co lidovce k jejich nápadu vede, lze jenom spekulovat. Připravují se a natřásají k tanci s Petrem Gazdíkem a jeho Starosty? Jeden krok tam, krok-sun-krok, dva kroky zpátky – aby je nedejbože nenechal sedět, ale zároveň aby zas tak docela nepopudili přísně dohlížejícího strýčka Andreje?
Opravdu to vypadá, jako by se snažili zoufale lavírovat mezi všemi, ke komu by se v budoucí vládě, ať už bude jakákoli, mohli přilísat. S každým zadobře, jen aby nás prosím prosím někdo nechal aspoň trošičku vládnout. Vcelku smutné od strany, která už v názvu zmiňuje křesťanství. Ani pan předseda Bělobrádek nečetl takový ten velice starý bestseller, který je skutečným křesťanům svatý a kde se píše „Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne.“?
Podivný přístup KDU-ČSL okomentoval také Miroslav Kalousek: „KDU-ČSL navrhuje zrušit třetí a čtvrtou fázi EET, první a druhou však ponechat v platnosti. Tento postoj pokládám nejen za pokrytecký, ale ve svém důsledku za ještě nebezpečnější, než je postoj Andreje Babiše. Lidovci všemi svými hlasy protlačili sněmovnou EET pro všechny. Jedním z jejich hlavních argumentů bylo ,narovnání podnikatelského prostředí´. Následně prosazují, aby se drahý a represivní nástroj týkal jen vybraných skupin, což je v přímém rozporu s předchozím argumentem. Navíc je to mimořádně urážlivé vůči podnikatelům z první a druhé skupiny, kterým je tak podsouváno, že oni své tržby krátí, zatímco ti ostatní nikoli. Chtějí-li lidovci napravit svou chybu a zbavit podnikatele z třetí a čtvrté skupiny (stavebnictví, autoservis atd…) nesmyslného břemene EET, nechť spolu s námi hlasují pro zrušení zákona jako celku. Podmínky musejí být rovné pro všechny.“
Zdá se, jako by Bělobrádek – snad v důsledku předvolebních průzkumů, které Babiše většinou prezentují jako jasného vítěze – najednou nevěděl, jestli se má snažit zalíbit svým voličům, nebo Gazdíkovi, anebo si při tom všem ještě nechat otevřená vrátka i k Babišovu ANO a moc si Jeho Veličenstvo Andreje Všemocného nerozházet.
„Narovnává“ tedy podnikatelské prostředí takovým způsobem, až se mu z toho křiví páteř.