Když otevřete deníky z úterý 21. května, zjistíte, že noviny naprosto přešly informaci serveru iRozhlas.cz o tom, že Agrofert Andreje Babiše dostal 161 milionů dotací z českého rozpočtu a ministerstvo financí ani nepožádalo o proplacení Evropskou komisi, která vyšetřuje střet zájmů českého premiéra. Věc se neobjevila v tisku a podle databáze Newton Media ani na mnoha webech a v televizích.

Informaci o Penamu kromě iRozhlasu a deníku FORUM 24 zveřejnil například web Seznam Zprávy či nova.cz. Psalo se o ní na webu Info.cz a na Aktuálně.cz, zabýval se jí bulvární web extra.cz, protože logicky i pro tento typ média je zajímavé, že Češi věnovali 100 milionů na Babišův toastový chléb. Toho názoru ale nejsou v Blesku a ani na webu expres.cz, který patří do holdingu Agrofert.

Při podobném vyhledávání samozřejmě nenarazíte na MF DNES, která dotace pro Agrofert dlouhodob ignoruje, zato příloha Ona DNES v pondělí doporučovala zakoupit chléb z Penamu na vaši grilovací party.

Ač se evidentně jedná o zprávu, která by měla zajímat každého daňového poplatníka, českým médiím, a to zejména televizím a tisku, za pozornost nestojí. A proto se k většině veřejnosti ani nedostane.

Revue Forum Banner
Johana Hovorková
Johana Hovorková
Hlavní editorka deníku FORUM 24
Další články autora