K sepsání tohoto návodu mne přiměla causa Feri. Podtrhuji, že jeho chování absolutně neomlouvám, uvědomuji si, že NE znamená NE, a rozhodně nezlehčuji sexuální násilí a nátlak na ženy (ani na muže). Causa Feri a výpovědi dívek, které s ním udělaly špatnou zkušenost, však ukázala, že řada mladých žen prostě nechápe jisté situace a lidskou opičí přirozenost. A že něco – nechtějí-li se dostat do patálií, zažít obtěžování, či dokonce znásilnění – prostě nemohou dělat. Podobně jako se nekouří v prachárně, i když jsou dnešní náboje plně uzavřené, nesype se z nich střelný prach, a navíc jsou v krabičce. Nepříjemné informace lidé neradi vnímají, žijeme v době titulkové. Takže výkřik, který se v textu opakuje, je zde hned sedmkrát právě proto, aby si ho čtenář všiml.
Psycholog Daniel Kahneman je zločinec, který definitivně rozbil koncept člověka moudrého, pána tvorstva, racionální bytosti rozhodující se na základě myšlení a svobodné vůle. Koncept vymyšlený filosofy bez jakéhokoliv přírodovědeckého vzdělání. Ubil je kávovarem. V jednom ze svých experimentů umístil ve firmě kávovar, ze kterého po zmáčknutí knoflíku vytekl šálek pressa. Vedle kávovaru byla pokladnička a na kávovaru nápis „kafe stojí dolar, vhoďte do kasičky“. Počet vydaných kafí a obsah pokladničky po vyhodnocení ukázaly, že neplatil skoro nikdo. Poté psycholog na ten kávovar nalepil fotku upřeně hledících lidských očí. Rázem začali platit skoro všichni. Kahneman za to dostal Nobelovu cenu. Experimentálně totiž potvrdil Freudem tušenou klíčovou roli podvědomí v naší psychice. Nejsme stvořeni k obrazu Božímu, jsme nejrozvinutějším vyšším primátem, jsme jen trochu dál než šimpanzi či orangutani. Kromě toho, že jsme vylysali a stvořili atomovou bombu, se od nich nijak zásadně nelišíme. Když na nás někdo kouká, nekradem – i když koukají jen oči na fotce. A toto vše platí i v tak třaskavé oblasti, jakou je sexualita.
Pan Feri se dopustil zavrženíhodných činů. Dámy, které u něj chtěly přespat s tím, „že nic nebude“, jsou dětsky naivní. Chce-li se žena vyhnout sexuálnímu nátlaku a znásilnění, nezbývá než dodržovat předběžnou opatrnost.
Zhruba do svých čtyřicátých narozenin – to se pomalu začínají překlápět váhy a o sex jeví větší zájem ženy než stále otylejší a línější muži – jsem byl v pozici sexuálního loudila. Žena má od přírody (protože nosí plod a pak se o něj stará) zájem o ty nejlepší geny od jednoho skvělého partnera a není přirozeně promiskuitní. Muž, který má biologicky s plozením spojenu jen radostnou povinnost ejakulace, má naopak od přírody tendenci předat geny všem ženám, které ukecá. Takže od přírody promiskuitní je.
Pokud evoluce nějak převrátí role, převrátí se i promiskuita. U mořských koníků nosí vajíčka sameček, samička je do něj po oplození naklade. A, Darwine, nediv se, u koníků jsou od přírody promiskuitní samice. U lidí ne. A tak mužům nezbývá než svádět, balit, přemlouvat, ukecávat a loudit. To vše může být nepříjemné, není to ale nic, co by nepatřilo do běžné lidské přirozenosti. Stejně jako zcela nouzová návštěva bordelu (s kondomem). Ovšem těžký sexuální nátlak a znásilnění do přirozenosti primátů moc nepatří, a do lidské společnosti už vůbec ne. Přesto je pro ženy dobré vědět, kdy si o nepříjemnost doslova koledují, aby se takovým situacím mohly jednoduše vyhnout. Sexualita je nejmocnější pud a dělá s lidmi divy. Takže dámy, poslouchejte, co pro muže znamená, když…
Pan Feri se dopustil zavrženíhodných činů. Dámy, které u něj chtěly přespat s tím, „že nic nebude“, jsou dětsky naivní. Chce-li se žena vyhnout sexuálnímu nátlaku a znásilnění, nezbývá než dodržovat předběžnou opatrnost.
Desatero proti znásilnění:
- Když se s gentlemanem jde k němu domů a doma kromě něj a dámy nikdo není, znamená to pro gentlemana, že se bude souložit.
- Totéž platí, když si dáma pozve gentlemana k sobě domů a je tam sama.
- Pokud se dáma s gentlemanem – třeba na večírku u něj v bytě – domluví, že u něj přespí, znamená to pro gentlemana, že se bude souložit.
- Totéž platí pro stan a bivak.
- Pokud se dáma s gentlemanem domluví, že on jako kamarád přespí u ní (a nedejbůh v jednom pokoji či dokonce manželské dvouposteli), znamená to pro gentlemana, že se bude souložit.
- Pokud si dáma nechá někde – v klubu, v parku, ve škole – sahat od gentlemana na intimní partie, znamená to pro gentlemana, že se bude souložit. V klubu nejlépe v chodbičce k WC, ve škole ve sklepě, v parku pak v křoví.
- Pokud ošmataná dáma v podobné situaci následuje gentlemana k WC, do sklepa či do křoví, znamená to pro gentlemana, že se bude souložit.
- Pokud v libovolné z výše popsaných situací gentleman konzumuje alkohol, marihuanu, extázi či kokain, znamená to pro gentlemana, že se bude zcela jistě a zaručeně souložit. S růstem sjetosti nepřímo úměrně klesají jeho možnosti sebekontroly a případné reflexe toho, že dáma souložit nechce.
- Pokud někde sami chlastají či fetují oba společně, s růstem sjetosti nepřímo úměrně klesá sebekontrola obou, a klesá nejen gentlemanova reflexe skutečnosti, že dáma nechce souložit, ale i schopnost dámy tu skutečnost, že nechce souložit, vůbec vyjádřit.
- Ne znamená ne jen tehdy, když nejsou oba na plech.
Pan Feri se dopustil zavrženíhodných činů. Dámy, které u něj chtěly přespat s tím, „že nic nebude“, jsou dětsky naivní. Chce-li se žena vyhnout sexuálnímu nátlaku a znásilnění, nezbývá než dodržovat předběžnou opatrnost.
Je hříčkou osudu, že se pánové jmenují podobně – Feri a Feryna. Takže nejdřív Feryna, protože tvrdí, že se cítí být ženou – a dámy mají přednost. Mladý básník pan Feryna zjistil, že jako po básníkovi po něm dnes ani pes neštěkne. Zato jsou v módě transsexuálové. V době, kdy ultralevičáci nezákonně obsadili budovu bývalé plicní kliniky na Žižkově a jali se tam provozovat squatt, objevila se mezi nimi bytost oblékající se jako úchyl mužského pohlaví (například nosí obojek). Tvrdila o sobě, že sice má penis, ale cítí se být ženou Marií. A – jako správná squatterka – samozřejmě bojuje proti sexuálnímu násilí na ženách. Poté však, když se Marie Feryna na Klinice ožrala, promluvilo její podvědomí. A média zaplnily zprávy o tom, kterak aktivistka bojující proti sexuálnímu násilí na ženách znásilnila jinou aktivistku bojující proti sexuálnímu násilí na ženách, protože jak byla ožralá, zapomněla, že je vlastně žena, a promluvil penis. Nikoho však neodsoudili ani přesto, že se tato situace brzy zopakovala v jiné ultralevé komunitě. Jenže soudružka proti soudružce nebude svědčit, zvlášť když ta soudružka, proti které by měla svědčit jako proti násilníkovi, vlastně také bojuje proti sexuálnímu násilí na ženách.
Následující výrok smím díky panující politické korektnosti použít jen díky tomu, že jsem sám přičmoudlej. Takže – my tmavší muži býváme pudovější a živočišnější než chladní až frigidní severští blonďáci. Pro standardizovanou sluníčkářku však byl pan Feri – protože je snědé pleti – zcela samozřejmě naprosto neškodný hodný sluníčkář, protože je přece menšina! A navíc se angažuje (podobně jako Marie Feryna) v kampaních typu Mee Too. Takže proč u něj nepřespat!? Nic přece nebude, dyť jsme se dohodli!
Sluníčkářka zaslepená svými předsudky vnímala Feriho jako sluníčkového bojovníka proti sexuálnímu násilí, a jaksi si nevšimla, že je to mladý jižan. Jde o zcela stejný mechanismus, jako když si aktivistka proti sexuálnímu násilí na ženách, popíjející na Klinice s jinou aktivistkou bojující proti násilí na ženách, nevšimla, že ta druhá aktivistka – Feryna – má penis. Obě dámy dojely na své předsudky, hloupé zevšeobecňující stereotypy.
Pan Feri se dopustil zavrženíhodných činů. Dámy, které u něj chtěly přespat s tím, „že nic nebude“, jsou dětsky naivní. Chce-li se žena vyhnout sexuálnímu nátlaku a znásilnění, nezbývá než dodržovat předběžnou opatrnost.
Viktoriánská morálka je prevence. Vyloženě slyším pohoršené hlasy, že jsem moralista, a že přece když žena jde k muži domů, tak to ještě neznamená, že s ním chce souložit. Nejsem moralista, protože říkám jen to, že pro muže taková situace znamená možnost souložit. A mladý muž – vzhledem k expanzivní podstatě samčí sexuality – to prostě musí alespoň zkusit. Alespoň si zaloudit. Pohybujeme se přitom v nejhlubší oblasti pudů – takže mezi louděním, nátlakem a znásilněním stojící stěny jsou jen z papíru. Hned jedenadvacet procent mužů totiž sexuálně vzrušuje – tu více, tu méně – ponížení partnerky. Žena zcela jistě nemůže odhadnout, jestli ten gentleman, u kterého přespí, „a nic nebude“, mezi ně nepatří. Pokud se s ním odebere na privát, popijí, a on mezi ně patří, má dáma smůlu. A nelze nedodat, že u osmnáctiletého či dvacetiletého muže je velmi vysoká pravděpodobnost, že to, zda mezi agresory patří, (zatím) neví ani on sám.
Pan Feri se dopustil zavrženíhodných činů. Dámy, které u něj chtěly přespat s tím, „že nic nebude“, jsou dětsky naivní. Chce-li se žena vyhnout sexuálnímu nátlaku a znásilnění, nezbývá než dodržovat předběžnou opatrnost.
Stejně pohoršené hlasy mohou namítnout, že nechat si osahávat bradavky není nic závazného a žena poté nemusí souložit. Ano, je to pravda – ale mužskému podvědomí není dáno, aby to jako příslib sexu nebralo. A už vůbec to není dáno mužskému podvědomí, a nad jedno promile ani vědomí, když k tomu chlastaj, hulej nebo šňupou. Případně všechno najednou.
Přísná morální pravidla počestnosti, která diktovala viktoriánská morálka, nebyla nějakým maloměšťáckým předsudkem. Byla to spíše rozpracovaná pravidla, jak zabránit sexuálnímu obtěžování, nátlaku a znásilnění. Generaci hippies se ta pravidla zdála nepřijatelně maloměšťácká – ale generace hippies byla asi jedinou generací v historii lidstva, kdy dámy dávaly s naprostou samozřejmostí. Bylo to, jak dojatě vzpomínají pamětníci, něco jako dát si spolu kafe. Ty doby jsou – především díky AIDS, které zbavilo sexualitu bezstarostnosti – pryč. Pokud chtějí mít mladé ženy stejnou svobodu od maloměšťácké morálky, jako měli hippies, musí také jako hipísačky s naprostou samozřejmostí vyhovět legitimnímu sexuálnímu požadavku od každého. Pokud však nechtějí dávat svůj klín k dispozici stejně ochotně jako flower-power děvy, nezbývá než se držet té staré, maloměšťácké, ale z preventivního hlediska velmi účinné viktoriánské morálky.
Vcelku standardním výrokem při psychoterapii mladých žen po nějakém traumatizujícím sexuálním nátlaku je „já nechtěla, ale on na to tak tlačil, že mě to nakonec tak nějak vtáhlo.“ Vtáhly je feromony.
Pan Feri se dopustil zavrženíhodných činů. Dámy, které u něj chtěly přespat s tím, „že nic nebude“, jsou dětsky naivní. Chce-li se žena vyhnout sexuálnímu nátlaku a znásilnění, nezbývá než dodržovat předběžnou opatrnost.
Pokud tu jednoduchou zásadu – s mužem, se kterým nechci souložit, nezůstávám o samotě v podmínkách k sexu vhodným a rozhodně se s ním o samotě nesjíždím – žena dodrží, tak se tím velmi účinně ochrání proti devadesáti, možná pětadevadesáti procentům dnes probíhajících znásilnění a sexuálního nátlaku. A zůstává riziko jediné – riziko brutálního znásilnění, znásilnění typu „zperníkovanej kriminálník v parku.“ Ale i proti tomuto riziku mají plnoleté ženy účinnou obranu: Legálně drženou devítimilimetrovou pistoli v kabelce.
Pokud žena kombinuje obě výše popsané metody, mé desatero a devítku v kabelce, je riziko dokonaného znásilnění minimální. Pokud však pije s kamarádem sama u něj doma, dokud se udrží na nohou, a pak se dohodnou, že u něj – „jako kamarádka, nic nebude“ – přespí spolu s ním v manželské posteli, co ji ještě po rozvodu nevyměnil, tak se nemůže divit. Ne znamená ne jen tehdy, když nejsou oba na plech. Pohlavní pud je nejsilnější hnací silou naší psychiky – a když se pár panáky vyřadí kulturně podmíněné řídící okruhy chování v situaci, kdy muž cítí sexuální feromony ženy a žena sexuální feromony muže, je malér za humny bez ohledu na předsudky, etiku i zákon.
Pan Feri se dopustil zavrženíhodných činů. Dámy, které u něj chtěly přespat s tím, „že nic nebude“, jsou dětsky naivní. Chce-li se žena vyhnout sexuálnímu nátlaku a znásilnění, nezbývá než dodržovat předběžnou opatrnost.