Tak se ukázalo, že ani v letních měsících, kdy je v Praze přece jen méně lidí, není možné hlavním městem projet bez kolon. V podstatě je to totální martyrium už roky a nijak se to nezlepšuje. Rozvoj hlavního města zamrzl již před lety a nezdá se, že by se situace měla proměnit.
V letech 2014–2018 řídila město primátorka za hnutí ANO Adriana Krnáčová. Právě díky ní přibyl ve slovníku mnohým z nás výraz krndování, tedy nekonečné hodiny ve městě, kterým se nedá nikam dojet a už vůbec v něm nelze zaparkovat. Krnáčová byla pro Prahu absolutní pohromou a Andrej Babiš kvůli tomu po volbách o radnici, kterou si tolik přál řídit, přišel. Bohužel ani nové vedení primátora Zdeňka Hřiba tristní dopravní situaci neřeší. Čin, který v této souvislosti nejvíce zaujal, byla nepromyšlená uzavírka části Smetanova nábřeží kvůli dvěma zahrádkám. Toť vše.
Ono ale zdaleka nejde jen o dopravu, i když ta je, pokud jde o Prahu, skutečnou noční můrou. České hlavní město se nerozvíjí a neposouvá. Nestaví se. Neděje se nic, Pražan má oprávněný pocit, že vedení jeho města zvolilo udržovací taktiku a jeho potřeby ignoruje. Místo toho řešíme design městské hromadné dopravy.
Když pomineme slavné povodňové sdělení primátora Igora Němce o tom, že situace je nadmíru výtečná (aby bylo vzápětí pod vodou metro), je fér si přiznat, že je tu jen jeden někdejší starosta, který se do historie zapsal činy. Je to Pavel Bém. Po tragických povodních se mu podařilo Prahu opět nastartovat. A právě Bémovo vedení města zahájilo stavbu tunelu Blanka, od jehož otevření se tu nikdo Pražanům pomoci s dopravní situací nepokusil.
Je nesporné, že dlouholeté řízení Prahy a výhry ve volbách téměř zadarmo tehdejší ODS demoralizovaly a na lukrativní místa se mnohde dostali různí šíbři. Jenže pravdou je také to, že poté už jsme se nikdy pořádného, odvážného vedení Prahy, po kterém by něco doopravdy zůstalo, nedočkali. Je to škoda, protože Praha je nejen krásná, ale má potenciál být vstřícným a moderním evropským velkoměstem.