Komentáře a názory
27. 2. 2018
O tom, že severojižní magistrála jako hlavní dopravní tepna do centra Prahy nepatří asi nemá cenu diskutovat. Shodneme se na tom všichni. Nejde o to, jestli magistrálu humanizovat nebo ne. Ale o to kdy a jak.
Každý projekt, tedy i humanizace magistrály, se skládá ze tří základních částí:
- prvnim je koncepce, kde si řekneme co chceme udělat a proč.
- následuje plánování, kde si řekneme jak to uděláme a za kolik.
- a pak provedení, tedy samotná realizace, kdy se projekt dokončí.
Projekt Petry Kolínské na humanizaci se zasekl u plánování. Podobně jako většina projektů připravovaných koalicí Adriany Krnáčové. Což není dobrá vizitka.
Protože politika je mimo jiné i o tom, že naše dobré úmysly musíme umět prosadit a zrealizovat.
Humanizaci si poslední 3 roky chystala koalice ANO, ČSSD, Zelení, Lidovci a STAN v podstatě v utajení. O průběhu projektu rozhodovala koaliční Rada hlavního města Prahy, která měla dokončení “humanizace” ve své koaliční smlouvě.
V posledních dvou letech navíc koalice nepustila opozici na program zastupitelstva žádný bod. Adriana Krnáčová, Karel Březina, Matěj Stropnický a spol. se nechtěli bavit o dostavbě pražského okruhu, budoucnosti metra D, pražském Dopravním podniku, opravě pražských mostů ani o parkovacích zónách.
Nevím, proč se paní primátorka rozhodla zrovna tento návrh přinést na jednání pražského Zastupitelstva. Šlo o koaliční hádku v legendární “kuchyňce”? Nebo primátorce Krnáčové právníci poradili, že v případě podpisu podpisu jí hrozí soudní popotahování? Nevím a nezajímá mě to.
Stejně jako většina opozičních zastupitelů jsem chtěl znát hlavně odpověď na 3 základní otázky:
- jaké konkrétní změny navrhovaná verze humanizace přinese?
- kolik to bude stát?
- co to udělá s dopravou v Praze?
Ani po šestihodinovém jednání jsem na tyto otázky neslyšel žadnou odpověď.
Brožura, kterou jsem obdržel jako podklad k jednání a která byla radní Kolínskou označena jako výsledek tříleté usilovné práce, byla spíš k pláči. 20 fotek z mobilu a pár proklamací by zvládl připravit průměrný student střední školy za týden.
Chyběl byť jen rámcový rozpočet, časový harmonogram projektu, jakékoli konkrétní detaily.
Po 6 hodinách vyzvala naprostá většina zastupitelů radní Kolínskou k doplnění chybějících informací. Z mého pohledu naprosto logicky.
Zelení následně vyhlásili, že jde o konec projektu humanizace magistrály.
Myslím si to samé. Ale jde o konec projektu humanizace podle Zelených. A to podle mne není žadná škoda.
Protože nevěřím, že Petra Kolínská bude schopna za 2 měsíce zodpovědět na ty tři základní otázky.
Stejně jako u Metropolitního plánu, Zelení za nečinného přihlížení primátorky Krnáčové úspěšně poslali na mnoho let k ledu další projekt.
Už se těším na podzimní volby. Doufám, že si Pražaci budou pamatovat, kdo jim díky své neschopnosti ničí Prahu.