V Praze před Národním muzeem má vzniknout superpřechod, jak ho nazval náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). To rozčílilo předsedu hnutí Motoristé sobě Petra Macinku, podle kterého budou výsledkem zácpy až na Nuselský most. Hřib mu tedy vysvětlil, že jízdní pruh, přes který má přechod vzniknout, vede směrem od mostu, což by Macinka jako motorista mohl vědět.
Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) informoval o tom, že společně s rekonstrukcí Václavského náměstí dojde také k rozšíření přechodu před Národním muzeem. „Chceme tak podpořit pěší prostupnost celého náměstí včetně úseku u magistrály,“ uvedl k tomu.
Nový „superpřechod“ se ale nezdá předsedovi hnutí Motoristé sobě Petru Macinkovi, podle kterého „šikana motoristů pokračuje“. „Blahopřejeme voličům ODS, kteří uvěřili, že slova Joea Bidena Svobody o tom, že Hřib je ničitel pražské dopravy, jsou myšlena vážně. No, tak to dopadlo jako vždycky, když patologičtí lháři z ODS slibují a slibují,“ prohlásil a dodal, že výsledkem podle něj budou zácpy až na Nuselský most.
„Jako motorista byste mohl vědět, který jízdní pruh vede jakým směrem. Tenhle třeba k Nuseláku, ne od něj,“ reagoval stručně Hřib.
Bývalý primátor ke vzniku nového přechodu zdůraznil, že pro řidiče se vlastně nic zásadního nezmění. „Přechody už tu jsou teď a i ty tramvaje budou přejíždět magistrálu v totožných intervalech, v jakých ji přechází chodci,“ popsal s tím, že je už navíc ověřené, že žádná apokalypsa nenastala ani v roce 2021, když vznikl nový přechod nad muzeem přes magistrálu.
„Řidičům tady svítí semafory tak jako dřív a chodci prostě přechází silnici ve chvíli, kdy auta stejně stála na červenou. Je to tedy příklad polidšťování magistrály, který nikoho neomezuje. Naopak chodcům uvolňuje cestu,“ dodal Hřib.
V červnu začala v horní části pražského Václavského náměstí stavba tramvajových kolejí. Práce mají trvat tři roky a náklady na vybudování zhruba 550 metrů dlouhé tratě od Národního muzea doprostřed náměstí jsou 1,24 miliardy korun. Úpravy čekají horní část náměstí, dolní část město již dříve rekonstruovalo, přičemž dochází zároveň k opravě kolejí ve Vodičkově a Jindřišské ulici, kam by se měly tramvaje vrátit na konci září.
Tramvaje v horní části Václavského náměstí jezdily do roku 1980, o jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Oproti původnímu stavu budou jezdit po stranách náměstí a uprostřed bude promenáda. Na náměstí přibude stromořadí a zvětší se prostor pro pěší na úkor aut. V podzemí vznikne retenční nádrž na zachycení dešťové vody. Úprava se provádí podle projektu od architektonické kanceláře Cigler Marani Architects, který vznikl v roce 2005.