Kontrola slovenského ministerstva dopravy zjistila, že český soukromý dopravce RegioJet nedodržuje při provozování státem dotovaných vlaků na regionální trati z Bratislavy do Komárna objednané kapacity a porušuje smluvní podmínky přepravy. Ministerstvo zároveň v úterý uvedlo, že RegioJetu umožní provozovat jeden pár komerčních vlakových spojů mezi Prahou a Bratislavou. Mluvčí RegioJetu reagoval, že firma dělá maximum pro vyřešení situace.
Slovenské ministerstvo dopravy sdělilo, že na zmiňované regionální trati zvýšilo už začátkem loňského roku RegioJetu přepravní kapacitu. „Jde o důležité železniční spojení s jihem Slovenska, o které mají cestující velký zájem. Zároveň plně hradíme náklady na provoz a údržbu celkově 12 souprav společnosti RegioJet. Snižování kapacity je porušením smlouvy a zároveň se to promítá i do nespokojenosti cestujících,“ uvedl ministr dopravy Arpád Érsek.
Podle ministerstva jsou dvě vlakové soupravy RegioJetu z důvodu nehod dlouhodobě mimo provoz, což se projevilo nedostatečnou kapacitou zejména během ranní dopravní špičky. V září nebyly u více než čtvrtiny sledovaných vlaků RegioJetu zařazeny dvě, ale pouze jedna dieselová lokomotiva. Ministerstvo vybídlo dopravce k urychlenému vyřešení vzniklé situace. V opačném případě hodlá přistoupit k uložení sankcí.
„Dvě soupravy jsou bohužel mimo provoz v návaznosti na závažné nehody na železničních přejezdech, zejména pak na střet s kamiónem u Veľkého Mederu právě letos v září. Ani jednu z těchto nehod RegioJet nezavinil,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Dodal, že dočasné vyřazení dvou souprav z provozu samozřejmě ovlivnilo počet vlaků, které má společnost k dispozici, přičemž škody na soupravách dosahují milionových částek. „Přesto RegioJet dělá maximum pro řešení situace a zajištění dodržování smluvních podmínek je pro nás absolutní prioritou,“ uvedl mluvčí.
Kontrolu u RegioJetu provedlo ministerstvo po stížnostech cestujících, že kapacita vlaků na regionální trati není dostačující. Vlakové spoje tam RegioJet začal provozovat v roce 2012. Vlaky projíždějí také obcemi u Bratislavy, kde se v uplynulých letech uskutečnila mohutná výstavba bytů a domů. To se projevilo ve vytváření dopravních zácp na silnicích do Bratislavy, řada lidí proto upřednostnila jízdu vlakem.
RegioJet provozuje na Slovensku kromě státem dotovaných spojů také vlaky mezi Bratislavou a Košicemi na vlastní komerční riziko a rovněž autobusové linky.