Návrat Českého slavíka neproběhl zcela podle představ všech zúčastněných subjektů. Nejvíce starostí nadělal TV NOVA miliardář Karel Janeček. Muž, který anketu resuscitoval, totiž v přímém přenosu komerční televize kritizoval pandemická opatření vlády.
„Jsme rozděleni, je to obrovský problém. Nesmíme se nechat dále rozdělovat, zkusme nepodléhat strachu. Udělejme vše pro to, aby se naše děti mohly smát,“ řekl Janeček v přímém přenosu.
„Nesmíme už nikdy udělat to, že jim zavřeme školy. Nesmíme podlehnout tomu hroznému tlaku na očkování našich dětí proti nemoci, která je nijak neohrožuje,“ dodal s odkazem na „hazard se zdravím“. „Budoucnost našich dětí musí být naší absolutní, tou největší prioritou,“ apeloval sponzor Českého slavíka.
Tímto svým výstupem ovšem popudil televizi, která živý přenos z udílení dříve prestižních cen nabídla. „Pořad Český slavík je připravován externí firmou, která odpovídá za obsah a jeho kvalitu. TV Nova nezasahuje do složení hostů či do obsahu jejich projevů,“ stojí na twitteru TV NOVA.
1/3
Pořad Český Slavík je připravován externí firmou, která odpovídá za obsah a jeho kvalitu. TV Nova nezasahuje do složení hostů či do obsahu jejich projevů.— TV Nova (@tvnovaofficial) November 20, 2021
„Zároveň se tímto pořadem potvrdil trend, který nabývá na intenzitě – kdy jedinec nebo společnost produkuje nebo vyrábí pořad, v jehož rámci prezentuje svoje politické či společenské názory. Budeme muset s právníky hledat cestu, zda lze při dnešní mediální legislativě v budoucnu podobným excesům zabránit,“ píše ve své reakci na Janečkovo vystoupení komerční televize.
Přitom s možnými „problémy“ s výstředním miliardářem musela NOVA počítat. Janeček je totiž jedním z lidí, o nichž se hovoří ve spojitosti s kandidaturou na prezidentskou funkci. Každou mediální příležitost tak bude využívat k tomu, aby upoutal veřejnost.