Zdálo se, že by mohlo jít o jasnou věc. Andrej Babiš napumpoval do pražské předvolební kampaně přes 60 milionů korun s jasným cílem, znovu ovládnout hlavní město. Přišlo však velké zklamání a mrzení. Pražané se nenechali opít gulášem a spíš přemýšleli nad tím, zda chtějí další čtyři roky zažívat ve svém městě diletantský přístup primátora a jeho lidí.
Babiš často přemýšlí jako pokerový hráč, který usedá ke stolu a mnohonásobně větším bankem než ostatní hráči. To mu již dopředu dává těžko překonatelnou výhodu. Pokus však narazíte na soupeře, který se zaměří spíš na skvěle zvládnutou taktiku, můžete mít velký problém.
Přesně to se stalo. Všechny čtyři strany a hnutí, které dokázaly hnutí ANO v Praze porazit, zvolily odlišnou taktiku, něž se kterou majitel vládního hnutí počítal. Žádný antibabiš, převýšily nabídky řešení problémů, které hlavní město opravdu trápí.
Když k tomu připojili kontaktní kampaň, která sice neměla rozměry sousedských večeří, na nich Petr Stuchlík krmil občany sliby i gulášem, což mělo ANO zaručit udržení primátorského postu, zdálo se to jasné. Ostatní spíše opravdu s lidmi hovořili o podstatném a začalo to vypadat zajímavě.
Průzkumy najednou nefavorizovaly Babišovo hnutí, ale především ODS a Piráty. Hovořilo se i o kouzle Jana Čižinského a jeho Praha Sobě, nový vítr do plachet chytila i TOP 09, která se vrátila k dřívější spolupráci se Starosty a nezávislými. V centrále ANO však stále zářili optimismem.
Marně, když se začaly sčítat výsledky, bylo jasné, že to žádný mimořádný sukces nebude. Zástupci hnutí začali vinu za neúspěch svalovat na současné reprezentanty na magistrátu, upozorňovali na to, co se nepodařilo, jen okrajově se snažili vypíchnout úspěchy ANO v Praze. Ve srovnání s dezolátním stavem, v němž hlavní město zanechali svým nástupcům se ovšem zdálo, že se pouze tonoucí chytá pomyslného stébla.
Najednou v ten moment a nyní ještě více bylo a je vidět, že ani desítky milionů neposloužily jako náplast za neumětelství a špatnou práci v čele Prahy. Babišovi se jako málokdy nepodařilo využít své jmění k tomu, aby si koupil všechno, na co si ukáže.
Na podstatnou část Pražanů dárečky nezabraly. Forma mimořádně nepřekonala obsah. Jakoby se lidé v hlavním městě skutečně před volbou zamysleli, co je pro ně důležité. Zda pár soust jídla zdarma a magnetofonovou kazetu s hity Karla Gotta, nebo reálná práce politiků, kteří se chystají něco skutečně změnit.
Nikdo zatím neví, co se jim do budoucna podaří, ale rozhodně je to pro většinu obyvatelů daleko důležitější než na pár hodin plný žaludek. Za čtyři roky může opět nastat změna, ale to už nebude mít hnutí ANO takovou sílu, kterou si vybudovalo i díky premiérskému postu svého majitele. Tehdy pro něj bude souboj o pražský magistrát ještě daleko složitější.