I když Andrej Babiš a jeho hnutí tvrdí, že kampaň před volbami do poslanecké sněmovny teprve zahájí, ve skutečnosti ji vede už řadu týdnů. Nejen on, ale evidentní je, že i jeho nejbližší podřízení, například Alena Schillerová nebo Karel Havlíček. Nejzajímavější – z pohledu nákladů – součástí kampaně Andreje Babiše je kniha, pod kterou je podepsaný a se kterou objíždí už týdny celou republiku.
Martin Vodička, který má mít v ANO na starost komunikaci s médii, neodpověděl na několik důležitých dotazů deníku FORUM 24, které se týkají zmíněné knihy. Především nesdělil, zda hnutí ANO přizná náklady na výrobu jako náklady kampaně a v jakém nákladu byla kniha vydána. Nicméně, několik dní po tom, co hnutí ANO zmíněné otázky obdrželo, odešly z transparentního volebního účtu hnutí necelé dva miliony korun jako platba za tisk knihy, konkrétně odešla platba včera.
Situaci okolo knihy Sdílejte, než to zakážou vidí jasně také Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí. Podle úřadu jde jednoznačně o kampaň. „Vydání, distribuce a prezentace tiskoviny jsou běžnými výdaji kampaně. Kniha i web, který ji propaguje, jsou jako prostředek kampaně označeny a úřad očekává, že výdaje budou vykázány ve zprávě o financování kampaně. Mítinky spojené s podepisováním knihy jsou běžnou doprovodnou akcí k volební agitaci a náklady na ně jsou tedy rovněž výdajem kampaně. Lhůta pro vykázání výdajů uplyne 90 dní po oznámení výsledků voleb, zatím tedy nelze říci, zda jsou výdaje řádně vykazovány,“ uvedla pro deník FORUM 24 Luisa Divišová, mluvčí úřadu.
Dále upřesnila, že výdaje kampaně jsou i billboardy, kde Babiš prezentuje knihu, stejně tak výdaje na distribuci – platby knihkupcům za to, že knihu rozdávají. Hnutí ANO musí řádně vykázat a zahrnout do limitů volební kampaně i výdaje na zmrzlinu, kterou Babišův tým na jeho akcích rozdává.
Literární dílo, pod kterým je podepsaný Andrej Babiš, údajně vyšlo v nákladu 300 tisíc kusů, stejně jako předchozí předvolební kniha, kterou Babiš prezentoval před čtyřmi lety.
Trik s knihou použil v prezidentské předvolební kampani Miloš Zeman. Tvrdil, že žádnou kampaň nevede, republika byla přitom oblepena billboardy s portrétem Zemana. Mělo jít údajně o propagaci knihy o Zemanovi. Tuto kampaň navíc doprovázely nejasnosti týkající se financování, objevovala se podezření, že za ní stojí peníze ze zahraničí.