„Já teda nejsem rasista, ale…“ Tato oblíbená věta opět létá českými diskuzemi na sociálních sítích. Tedy v těch mírnějších příspěvcích. Naši milí nejpravější „vlastenci“ vedou válku za rasově čisté reklamní letáky. Internetoví válečníci už tři dny svádějí bitvu v diskuzích k vážnému, republiku ohrožujícímu tématu. V letáku Lidlu se objevil černoch. Skandál.
Je hulákání hysterických „pravých vlastenců“ jen směšné, nebo nebezpečné? V prvních hodinách po tom, kdy si „vlastenci“ vyzvedli ve svých poštovních schránkách horečně očekávaný leták plný slev a po jeho nastudování vyrazili znechuceni ke klávesnici „nandat“ to Lidlu a všem sluníčkářům v diskuzích, bylo jejich počínání celkem humorné. Dozvěděli jsme se například to, že do českého letáku patří jen Češi. Že Lidl se zapojil do podprahové (!) kampaně. Když prý budou čtenáři reklamních letáků vídat často černochy na obrázcích, začnou mít rádi proradné migranty. A další moudra, kterými nechci čtenáře SF zatěžovat.
Po třech dnech už to ale moc legrace není. Nejenže si mnozí internetoví válečníci neuvědomili, že opět přestřelili, a s moudry pokračují, ale našich milých vlastenců si všímají už i v zahraničí. Vlivný německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung přinesl rozhovor s manekýnem, který slušné Čechy tak pobouřil. Vyšlo například najevo, že jde o úspěšného čtyřiadvacetiletého muže původem ze Senegalu, který žije v Německu a největší úspěch má v Miláně a Paříži. Německým novinářům se také svěřil se svými obavami, které v něm probudily české reakce. „Setkal jsem se sám s mnoha manekýny z celého světa i z Česka. A Praha je rozhodně mezinárodní město. Když se navzdory tomu tolik Čechů bojí ,vyhubení bílé rasy‛, tak asi podobně to také vidí někteří Němci a lidé v dalších zemích světa. To ve mně vyvolává strach,“ uvedl manekýn Alpha Dia.
Tak máme zase jedno pěkné téma, díky kterému je naše země slavná. Jo, Česká republika. Ano. To je ta země, kde lidem vadí pohled na černošského manekýna v letáku s jogurty a rajčaty. Aha. Jasně.