Článek v sobotním vydání Mladé fronty DNES o financování předvolebních kampaní přiměl k reakci bývalého premiéra Jiřího Paroubka. Silně se ho totiž dotklo tvrzení deníku, který vlastní Andrej Babiš, o neprůhlednosti financování za dob, kdy byl Paroubek předsedou ČSSD. Místo účelových spekulací by se prý měli novináři, kteří pracují pro ministra financí, zaměřit spíš na střet zájmů, do kterého se Babiš jako majitel novin a vlivný politik prokazatelně dostává. Vicepremiér by pak měl zveřejnit, kde si půjčil na nákup vydavatelského domu, díky němuž dosáhlo ANO ve volbách nečekaného úspěchu.
[ctete]23546[/ctete]
Paroubek si myslí, že než se začne Babiš pouštět do kritiky ostatních, měl by si zamést před vlastním prahem. Na rozdíl od ČSSD v jeho éře prý totiž ministrovo hnutí není po finanční stránce tak průhledné. „Zato u hnutí ANO, jehož šéf a vlastně majitel je také majitelem mediálního impéria Mafra, tedy i MfD, která se pouští do úvah o volebních výdajích, by sám měl zpytovat své svědomí,“ vyzývá Paroubek.
Kdo Babišovi půjčil miliardy?
Nákup vydavatelství Mafra je podle bývalého předsedy vlády jasným důkazem propojení mediální a mocenské sféry. „Andrej Babiš přece před volbami v roce 2010 za několik miliard zcela účelově koupil mediální impérium Mafra, a samozřejmě tohoto svého vydavatelského domu, a zejména jeho tištěných médií, dokázal ve volební kampani před volbami roku 2013 skvěle využít,“ myslí si Paroubek. „Kde na to vzal, které banky mu na koupi půjčily, to jsme se nikdy nedozvěděli,“ připomíná.
[ctete]29991[/ctete]
Proč ministr přehazuje peníze z ANO do Mafry?
Volání po kontrole peněz, sloužících na propagaci stran, může být podle Paroubka signálem k další Babišově snaze získání větší politické moci. „Limitování volebních výdajů v situaci, kdy jeden z velkých politických hráčů má privilegovaný přístup do části, tedy přesněji rozhodující části, českých médií a může sám sobě poskytovat velké slevy v reklamě, je konfliktem zájmů na druhou,“ má jasno bývalý politik. „A ještě absurdnější je, že Andrej Babiš, resp. hnutí ANO, platí za inzerci před volbami MfD či dalším médiím jeho vlastního mediálního koncernu. To ovšem autora MfD pouštějícího se do hlubokomyslných úvah o volebních výdajích v minulosti již nezajímá,“ dodává Paroubek.