Chybami se člověk učí, říká se. A tím by se měly inspirovat všechny politické strany, které hodlají uspět v nadcházejících komunálních a senátních volbách. Kdo tedy loni před parlamentními volbami spoléhal na to, že se mu voliči u uren odvděčí za to, že je o prázdninách neobtěžovali s politikou, musí si uvědomit, že naprostý opak nese úspěch. Je sice těžké přemoci mediální a ekonomickou sílu Andreje Babiše, ale dílčího úspěchu dosáhnout lze.
Loňské volby ukázaly, že skutečný vítěz vzniká v momentě, kdy je vidět a svým způsobem dokáže člověka „otravovat“ na každém kroku. Sotva se totiž najde někdo, kdo by neviděl billboardy hnutí ANO, slibující dotažení všech změn, nebo nepřišel do kontaktu s kampaní na sociálních sítích, které dokázaly do každé rodiny přiblížit všechno dění kolem Andreje Babiše.
Stejně tak to bude vypadat i před letošními volbami. Kampaň na ně totiž už dávno začala. Vždyť všechny výjezdy vlády v demisi do krajů, slibování miliard na cokoliv a vyprávění o tom, jak dřív všechno bylo špatně a je na čase udělat změnu, jsou součástí propracované přípravy na „komunál“.
Za státní peníze si hnutí ANO dělá kampaň ve stylu „nikdo nedokáže zaplatit to, co umí Babiš slíbit“. Někdo si to uvědomuje, jiní si stále naivně myslí, že premiér bez důvěry skutečně dělá dobro pro naši zemi a její obyvatele. Těžko se dá proti takovému jednání bránit, ale rozhodně to musí být jasným signálem, že není čas ztrácet čas.
Žádné „dáme lidem klid od politiky a pak uděláme kampaň“ nefunguje a fungovat nebude. Tyto prázdniny se pro ty, kteří chtějí uspět, musí stát dobou, kdy budou pracovat na sto procent a hlavně časem, kdy budou všude vidět. Pokud na to demokratické strany nepřistoupí, mohou se spolehnout na to, že budou převálcovány silou Andreje Babiše a jeho lidí. O něm totiž slyšet bude a opět se nám bude zdát, že ho najdeme i ve chvíli, kdy otevřeme ledničku.