Francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví (BEA) eviduje informace americké Národní rady pro bezpečnost dopravy (NTSB) o dřívější nehodě vrtulníku stejného výrobce i typu, jako byl ten, který havaroval s Petrem Kellnerem. Možnosti, že jde o ten samý stroj, nasvědčují shody v údajích o registraci.
Imatrikulace N351SH i sériové číslo 4598 stroje AStar AS350 B3, který měl podle dokumentu zmíněného úřadu nehodu v roce 2017, se shodují s čísly na jediné helikoptéře tohoto typu vyobrazené na webu společnosti Soloy Helicopters, jejíchž služeb v sobotu využil Petr Kellner. Odpovídá i žlutomodrá barevná kombinace vraku v sobotu zříceného stroje, zachyceného na fotografii záchranářů.
Při nehodě ze 3. srpna 2017 na Aljašce u zlatého dolu Pogo Mine 60 km severovýchodně od města Delta Junction daná helikoptéra během přistávání na štěrkové cestě zavadila o vrtnou soustavu. Nehoda se tenkrát obešla bez zranění, ale pro stroj měla „podstatné důsledky“, stojí v přehledu základních informací o dané starší nehodě.
Vrtulníku s Petrem Kellnerem při sobotním neštěstí chybělo podle předběžných závěrů vyšetřovatelů 3 až 5 metrů výšky k tomu, aby minul jeden z odlehlých horských hřebenů, napsal deník Bloomberg s odvoláním na NTSB.
Stroj Airbus SE AS 350 B3 společnosti Soloy Helicopters of Wasilla se podle příslušníka NTSB Thomase Chapmana zřítil v sobotu kolem 18:34, dvě hodiny před západem slunce, a po nárazu sklouzl (svalil se) o zhruba 250 metrů po zasněženém úbočí hory. Neštěstí si podle místní policie vyžádalo 5 životů. Jediný přeživší zůstává ve vážném stavu.
Terén je na místě neštěstí u ledovce Knik podle Chapmana velmi náročný. Takové tam jsou kvůli častým turbulencím i podmínky pro létání. Chybně provedené opravy po starších nehodách nicméně byly v minulosti mezi příčinami několika leteckých neštěstí a vyšetřovatelé leteckých katastrof jim věnují velkou pozornost.