V minulém týdnu vzbudily na sociálních sítích pozornost příspěvky zaměstnankyně knihkupectví Kanzelsberger. Její rasistické výroky zaujaly řadu uživatelů, kteří je hojně sdíleli, a to zejména na Twitteru. Zástupci knihkupectví dnes uvedli, že prodavačka u nich již nepracuje.
Prodavačka nejprve zaujala svou kritikou životopisu patnáctiletého chlapce, který hledal brigádu. V dalších příspěvcích se ovšem ukázalo, že se velmi nelichotivě vyjadřovala o Romech a veřejně psala o tom, jak jí vadí, když je musí v práci zaučovat. Řada uživatelů se tedy dotazovala, zda taková věc zaměstnavateli nevadí.
V pondělí správci profilu Kanzelsberger napsali: „Dobrý den, pan Kanzelsberger považuje chování prodavačky za profesně odpudivé a prodavačka už u nás ode dneška nepracuje.“ Profil uživatelka zjevně smazala a zpětně dohledat tweety není možné jinak než se sdílených screenshotů, například zde:
Jen aby nevznikla mýlka, že slečna Tereza Bartůňková to myslela jinak, než to Twitter pochopil – evidentně má k rasismu blíž, než se na první pohled zdá. pic.twitter.com/9mdrBaJCdP
— Lumpenkavárník ☕ (@Lumpenkavarnik) February 8, 2020
Rasismus na sociálních sítích je v posledních letech velkým tématem. Jedním z příkladů byla vyjádření u fotografie prvňáčků z Teplic, kde byla řada dětí tmavé pleti. Fotku zveřejnil Deník v rámci projektu Moje první školní tablo. Nenávistnými výroky se zabývala policie, a to zejména proto, že někteří uživatelé došli tak daleko, že dětem přáli smrt.
V roce 2017 se zase lidé na internetu zaměřili na obchodní řetězec Lidl, který umístil do letáku muže tmavé pleti. Uživatelé začali houfně varovat před „multikulturní propagandou“ a požadovali, aby výrobky v České republice propagovali jen „bílí“. Zapojil se i člen SPD Vítězslav Novák, který napsal: „Od letáku v České republice čekám typicky české modely a ne multikulturní dovoz.“