Zatímco kampaň hnutí ANO skomírá a omezuje se na hysterické výkřiky na sociálních sítích doplněné prázdnými hesly na billboardech, koalice SPOLU zajímavě graduje předvolební boj. Zatím poslední kapitolou cílí i na voliče Andreje Babiše. A to jednoduchou a jasnou kampaní s heslem Babišova drahota.
Heslo poprvé zmínil lídr koalice Petr Fiala v debatě na Primě. Vmetl ho Babišovi a ten nevěděl, jak reagovat. Přesně to teď dělají i jeho píáristé. Na tohle budou těžko odpovídat. Kampaň SPOLU jednoduše ukazuje, jak podražily základní potraviny za dobu vlády Andreje Babiše a jeho podřízených.
Na jednoduchých plakátech jsou znázorněné ceny v roce 2013 a 2021. Máslo podražilo z 30,90 na 54,90 Kč, chléb z 16,90 na 28,90 Kč a tak dále. Tohle by na voliče Babiše mohlo fungovat. Připomenout, že jim Andrej zdražil máslo, pivo a brambory.
Pro Babiše je tato kapitola kampaně dvojnásob bolestivá. Zaprvé ukazuje, jak vede Českou republiku, a zadruhé znázorňuje, jak sice všichni připlácí za základní potraviny, ale on o to víc vydělává. U řady základních potravin, které podražily, je velmi významným výrobcem nebo dodavatelem do obchodů.
Pekárny Penam nebo Pekárna Zelená louka a výrobce mraženého, v obchodech dopékaného pečiva Profrost. Tyto firmy Andreje Babiše dodávají onen zdražený chléb. Olma a Tatra dodávají dražší mléčné produkty, například to máslo, kde cena za vlády Babiše vzrostla téměř o 100 %.
Podtitul této části kampaně zní „Vysoké ceny? Prostě to zařídíme“. Je to pravdivý slogan. Zatímco Babiš vysává všemožné dotace a přihrává si státní zakázky od dodávek pneumatik pro poštovní vozy až po těžbu státních lesů, kde jsou jeho firmy největšími těžaři, policisté jen přihlížejí a lidé si připlácejí o 25 korun více na obyčejném máslu.
Předvolební kampaň SPOLU má velmi slušně našlápnuto. Je jednoduchá a výrazná. Poráží dosavadní křečovité a nenápadité dílo hnutí ANO stejně tak, jako vysoce převyšuje v debatách Petr Fiala Andreje Babiše.