Vicepremiér Karel Havlíček (za ANO) se ujal funkce ministra dopravy. Nahradil tak Vladimíra Kremlíka (za ANO), kterého premiér Andrej Babiš (ANO) odvolal. Že by se měl Kremlík stát Havlíčkovým náměstkem, premiér vyvrátil. ANO podle něj nedává trafiky, žádné nové politické náměstky nejmenuje.
Babiš se hájí, že byl špatně pochopen a citován: „Věc, která není pravda, je, že pan Kremlík nebude politický náměstek ani náměstek. To včerejší vyjádření nebyla moje citace. Já jsem po setkání s novináři dostal dotaz a tvrzení jednoho novináře, že pan Kremlík má být politický náměstek, a já jsem na to reagoval, protože jsem neměl informace, že samozřejmě jsem to taky slyšel, že to někteří navrhují, ale že jsem neměl možnost mluvit s panem Havlíčkem.“
Jenže ještě ve čtvrtek se premiér za své cesty v Izraeli pro Mladou frontu Dnes nechal slyšet: „Ano, dohodli jsme se, že tam zůstane v pozici náměstka. Bude panu Havlíčkovi pomáhat v některých věcech, například majetkových.“
Tak je možné, že premiéra v jeho novinách špatně pochopili. Stejně tak je ale možné, že ho pochopili dobře, ale protestoval ministr Havlíček, že tam Kremlíka nechce. V každém případě to nic nemění na tom, že personální politika Andreje Babiše, což se netýká jen ministerstva dopravy, je dost zoufalá. Za moc nestojí ani ministři, kteří ve vládě ještě zůstávají. Ministr Havlíček, který vykládá, jak pracuje 16 hodin denně taky o víkendech a jak chce totéž i po ostatních, teď zřejmě nebude spát vůbec. Jestli kolektivní nespavost ministerstvu dopravy pomůže a postaví se aspoň jeden kilometr dálnic navíc, je dost pochybné.
Jsme ale rádi, že máme jasné vyjádření, že ANO nerozdává trafiky. Potřebovali jsme to slyšet, protože jinak bychom neměli klid na práci.