Mediální panství Daniela Křetínského by se mohlo rozšířit o segment, který dosud ve vydavatelství Czech News Center chybí – o skupinu rádií. Konkrétně o stanice Evropa 2, Frekvence 1, rádio Bonton, Dance Radio, o zpravodajskou stanici ZET a slovenskou Europu 2.
HlídacíPes.org informaci získal z několika na sobě nezávislých zdrojů blízkých jak Lagardere, tak vydavatelství CNC. Oficiálně zatím obchod nikdo komentovat nechce.
„Nejsem oprávněn nic takového komentovat,“ řekl na dotaz HlídacíPes.org prezident Lagardere Active ČR Michael Fleischmann.
„Mediální spekulace zásadně nekomentujeme,“ reagoval podobně za CNC člen představenstva Daniel Častvaj.
Mediální noha Lagardere
Podle informací HlídacíPes.org jednání zatím ještě stále probíhají a transakce uzavřena není. „Na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání zatím žádost o změnu vlastníka nedorazila,“ říká předseda RRTV Ivan Krejčí.
Mediální skupina Lagardere Active ČR patří do mezinárodní sítě Lagardère Group.
V České republice a na Slovensku má vedle provozu rádií – českých stanic Evropa 2, Frekvence 1, rádio Bonton, Dance Radio, ZET a slovenské Europy 2 – i své internetové aktivity: hudební portál koule.cz, digitální hudební službu Youradio, dětský web Pigy.cz a zpravodajsko-informační multimediální projekt Zet.
Součástí skupiny je také produkční divize NO LIMITS a mediální zastupitelství Regie Radio Music.
Předmětem prodeje má být ale jen „mediální noha“ Lagardere Active ČR.
Čí pak bude Zet
Rádia ze skupiny Lagardere Active ČR jsou v součtu třetí nejposlouchanější, na tuzemském rozhlasovém trhu mají podíl zhruba 20 %.
Jejich známými tvářemi (a hlasy) jsou například moderátoři Leoš Mareš či Libor Bouček.
Jedničkou zůstává Český rozhlas s podílem na poslechovosti 22,4 %, následuje Media Bohemia s podílem 21,8 % (podle dat výzkumu poslechovosti Radioprojekt za 3. a 4. čtvrtletí 2017, pozn. red.).
Právě se skupinou Media Bohemia vlastní Lagardere napůl zpravodajské Rádio Zet vysílající na frekvencích někdejší české redakce BBC World Service.
„Těch 50 %, které vlastní Media Bohemia, a. s., se vlastnická struktura Lagardere Active CZ a jakékoliv hypotetické její změny nijak netýká a nemůže se jí jakkoliv dotknout. Na současném stavu by se případně ani nic neměnilo,“ říká mediální zástupce Media Bohemia Filip Hubáček.
Vyšlo na webu Hlídacípes.org.