I přesto, že se neustále objevují názory, že Česká televize neplní svou veřejnoprávní roli, a mnoho pořadů se ocitá pod palbou kritiky několika jedinců, většina televizních diváků má zřejmě jiný názor. Ti totiž v loňském roce nejvíce vyhledávali právě programy České televize. Úspěch hlásí nejen pohádky a seriály, ale také zpravodajství.
Česká televize už počtvrté v řadě ovládla tuzemský televizní trh, za sebou tak nechala obě komerční stanice Novu i Primu. S loňskou průměrnou celodenní sledovaností atakující 33 % se navíc jednalo o její nejlepší výsledek od roku 1998. Vyplývá to z údajů oficiálního elektronického měření sledovanosti, které zajišťuje společnost ATO – Nielsen Admosphere.
„Lídrem trhu byla ČT tentokrát nejen v průběhu dne, ale poprvé v historii také v hlavním vysílacím čase. Prvenství jí patří i za nejsledovanější pořad roku, kterým byla premiérová pohádka Jak si nevzít princeznu. Na Štědrý večer ji sledovalo přes 3,2 milionu lidí,“ přiblížila mluvčí České televize Karolína Blinková.
Hned dvanáct nejsledovanějších pořadů loňského roku viděli diváci na České televizi. Jde například o již zmíněnou pohádku Jak si nevzít princeznu, Tři oříšky pro popelku s 2,7 miliony diváky nebo seriál Zločiny Velké Prahy, kdy si jeden z dílů zapnulo bezmála 2 milionů diváků. Na rekordní sledovanost dosáhla v loňském roce i hlavní zpravodajská relace České televize, Události. Ty průměrně denně sledovalo 1,03 milionu diváků, což je nejvíce za posledních patnáct let.
„Z pohledu jednotlivých programů se výrazně dařilo zejména sportovnímu kanálu ČT sport a dětskému Déčku, které zaznamenalo druhý nejvyšší výsledek od počátku svého vysílání v roce 2013,“ uvedla Blinková s tím, že Česká televize dosáhla v roce 2021 také na vůbec nejvyšší náskok nad ostatními vysílateli v historii měření sledovanosti.
„Podíl na trhu jí narostl jak v rámci celodenního vysílání (32,34 %), tak i v prime time (19-22 hodin), kdy dosáhl na hodnotu 31,59 % (meziroční nárůst o více než 2 procentní body). Jedná se o nejvyšší podíl od roku 2007,“ doplnila mluvčí veřejnoprávní televize.
Po loňském rekordním roce Česká televize úspěšně odstartovala také ten letošní. „Vůbec nejsledovanějším pořadem prvního dne roku na všech televizích byl novoroční projev předsedy vlády Petra Fialy, který si jen na ČT1 nenechalo ujít 1,48 milionu diváků starších patnácti let (na ČT24 dalších 153 tisíc diváků),“ uzavřela Blinková.