GLOSA / Holding Agrofert je na trhu rozprostřen do mnoha oblastí. A jak jsme již dávno zaznamenali, tyto oblasti je možné vhodně propojovat tak, aby jednotlivé složky spolupracovaly a pomáhaly si. A tak může mediální sekce, konkrétně iDNES.cz, pomoci společnosti Lovochemie, aby to nevypadalo, že má snad v době krize příliš velké zisky. A vůbec nikde se nemusí zmiňovat, že autor článku píše o svých firemních kolezích.
Lovochemii vzrostl zisk o 1230 procent, tedy na 420 milionů korun. Ano, taková věc zaujme logicky úplně všechny a není na tom nic překvapivého, jde o firmu bývalého premiéra Andreje Babiše. Všude se šetří, ale někde zjevně ekonomické problémy dopady nemají.
Protože ale média o tomto pěkném zisku informovala, vydal se nejčtenější Babišův web do boje. Článek má titulek: „Jsou to běžné zisky, informacím o rekordních číslech chybí kontext, říká šéf Lovochemie.“ A naprosto evidentně se jedná o přepracovanou tiskovou zprávu nebo nějakou interní domluvu, protože autor textu neuvádí své jméno, nýbrž zde stojí pouze autor: iDNES.cz. To bude nejspíš něco jako zkratka pro mluvčího Lovochemie.
V textu se nikde nedočteme, komu patří Agrofert a že se jedná o jednu společnost. Zato ten anonymní autor naprosto jasně dává najevo svůj názor, když píše:
„Pokud by si novináři dali práci a podívali se na historické výsledky Lovochemie, zjistili by, že v roce 2022 se společnost vrátila do standardního zisku, který tvořila až do roku 2016, a to po pěti těžkých rocích, kdy netvořila žádný zisk,“ dodal. „Každý normálně myslící smrtelník přitom ví, že firma, která netvoří zisk, nemůže přežít,“ komentuje senzacechtivá čísla. Ano, web vydá článek, který vydává za zprávu, ale ví, že v něm uvedená čísla jsou senzacechtivá! To je totiž objektivní fakt. Tedy v Průhonicích.
Babišova média běžně slouží jako propagační materiály pro ostatní holdingové firmy. Ženské časopisy dělají reklamu na jídlo i na umělé oplodnění, noviny zase dávají prostor jakékoli reklamě, vzpomeňme třeba na rozhovor se zástupcem firmy Astratex či citáty „odborníků“, kteří shodou okolností pracují například v jednom ze zdravotnických center, která Babiš koupil.
Takhle se dělá žurnalistika ve firmě, kde už je líp. Pravidla tam neplatí.