První letecká katastrofa patrně v souvislosti s protiruskými sankcemi se přihodila ruským aerolinkám. K havárii letadla, kterému vypověděly oba motory, došlo nad územím Afghánistánu. Na palubě byl technický ředitel ruské společnosti a jeho manželka.
Letadlo Falcon 10B společnosti Athletic Group LLC, které převáželo ruské občany, havarovalo podle nezávislého ruského webu The Moscow Times nad hornatou oblastí Afghánistánu.
K nehodě letounu mělo dojít v afghánské provincii Badachšán, přičemž letadlu vysadily oba motory. Let měl směřovat z Indie přes Uzbekistán do Ruska a na palubě se nacházel vysoce postavený manažer ruské společnosti Distributed Generation Comp Anatolij Jevsjukov a jeho žena Anna a také čtyřčlenná posádka. Prvotní zprávy hovořily o tom že cestující i posádka jsou po smrti, jak ale později uvedla agentura Reuters, Nejméně čtyři osoby havárii letadla přežily a po osudu dvou zbývajících lidí se pátrá.
Jak uvedl zmíněný ruský web, jde o devátý incident ruského letu od začátku roku a osmý, k němuž došlo za posledních devět dnů. Ruský portál rovněž upozornil, že již v únoru 2022 zakázaly USA a EU dodávky náhradních dílů i údržbu letadel ruských společností. Výsledkem je krajně neuspokojivý technický stav strojů, na jejichž provozu je přitom Rusko kvůli své rozloze a chybějící infrastruktuře silně závislé.
Zmíněný web o problémech ruské civilní letecké přepravy informuje dlouhodobě. Jak již deník FORUM 24 uvedl, v prosinci loňského roku například varoval, že ruská letadla musela po selhání různých systémů přistát šestkrát během jediného dne. Vysadily například autopilot, motor, klapky či stabilizace.