Karen a Bill Davidsonovi, pravnoučata jednoho ze zakladatelů značky Harley-Davidson, navštívili Prahu v rámci oslav 115. výročí jejího založení. Jedinečnou akci navštívily tisíce motorkářů, kteří se zúčastnili spanilé jízdy hlavním městem. Ta největší část oslav se ale konala na pražském Výstavišti Holešovice, kde měl deník FORUM 24 možnost hovořit s oběma hvězdami motorkářského světa.
Jednou z největších hodnot vaší značky i vašich fanoušků je svoboda. Jak se díváte na současný stav svobody v USA i v Evropě?
Svoboda je univerzální hodnota a každý z nás si přeje být absolutně svobodný. Cílem naší firmy je plnit našim zákazníkům jeden z jejich snů – tedy poskytnout jim i pocit svobody. I proto je skvělé být tady v Praze, vidět tuhle skvělou akci, oslavit tady naše 115. výročí a dívat se na všechny ty šťastné lidi. Karen a já jsme posledních pár dní strávili mezi lidmi, kteří se jen smáli a bavili. Stejně skvělá byla spanilá jízda.
Ale ano, svoboda je více ohrožena, než tomu bylo před pár lety. Alespoň máme takový pocit.
Proč jste si vybrali pro takhle velkou akci vybrali právě Prahu?
Byli jsme tu už dvakrát na dovolené. Je nádherná. Navíc je to velmi otevřené město, všude jsou tisíce motocyklistů a cítíli jsme také skvělou podporu. Sešly se prostě úplně všechny okolnosti včetně spolupráce s Hard Rock Café, kde momentálně sedíme. A také musím říct, že Praha má pro podobnou akci bezvadnou polohu.
Takže se vám v České republice líbí?
Je to nádhera! Jsme nadšeni. Vypadá to, že sem přijede ještě víc lidí než na oslavy, které se konaly v Římě před pěti lety.
Velkým tématem současnosti je spor mezi vaší značkou a prezidentem Donaldem Trumpem, který tvrdí, že by výroba podobné značky měla být pouze ve Spojených státech. Jak to vypadá? Rýsuje se nějaké řešení?
Je to v procesu. Doufáme, že najdeme řešení. Jako společnost stále pracujeme a přizpůsobujeme se okolnostem, protože pro nás je nejdůležitější, aby naši zákazníci byli spokojeni. Čím šťastnější lidé, tím lepší byznys. Přesouváme část výroby, která je určená pro Evropu, do Asie. Clo nám i našim zákazníkům komplikuje život a to je věc, kterou nechceme a budeme se jí vždy bránit.
Jak udržujete své zákazníky šťastné?
Nabízíme jim skvělé zboží. Úžasné motoky, oblečení, doplňky, akce. Naše prodejní síť je nejlepší na světě.
Když přemýšlíte o budoucnosti své značky – co myslíte, že vás čeká? Roste například tlak na snižování emisí a další věci.
Jsme zvědaví, co bude. Ohlásili jsme, že na trh uvedeme také elektrickou motorku – to je super, nemůžu se jí dočkat. Už mám jednu v garáži. Budeme pokračovat ve výrobě nedostižných motorek pro naše náročné zákazníky.