Hlavní článek úterních Lidových novin poukazuje na ministry předešlé vlády Bohuslava Sobotky a na to, jak využívali služební auta. Nejvíc toho najezdil šéf lidovců Pavel Bělobrádek, na druhém místě skončil Marian Jurečka. Celý text vyznívá jasně: Bývalí šéfové některých rezortů jezdili za státní peníze příliš. Co je ovšem na článku nejzajímavější, jsou údaje, které chybějí: Kromě Ivana Pilného se totiž shodou okolností nehovoří o nikom z hnutí ANO.
Bělobrádek měl jezdit průměrně 250 kilometrů denně. Dozvíme se také, že za „jízdy exministra Jurečky vyšly stát na 116 tisíc korun“. O některých ministrech (vnitra a financí) se nehovoří proto, že se jednalo o chráněné osoby. A proč nejsou zmíněni další členové hnutí ANO?
V přehledu není Karla Šlechtová, Martin Stropnický, Richard Brabec, Dan Ťok ani Robert Pelikán. O chráněné osoby se ale jako v jiných případech nejedná, autor Robert Sattler to odůvodňuje jednoduše: prostě neuvádí ministry, kteří přešli do nové vlády.
Je to velmi zajímavá situace, protože ti, kdo jsou v „nové vládě“, jsou ministři v demisi. Nemají žádný mandát. Pouze jeden – jedná se o členy majitele novin, který se touto důležitou investigativní činností zabýval.
A opět – stejně jako v případě VIP salonků, které využívala Šlechtová – doporučujeme Lidovým novinám podívat se na to, za kolik peněz (a hlavně komu ty peníze patří) si staví někteří členové vlády své chalupy. Dá se narazit třeba na dotaci ve výši 50 milionů korun.