Na letošní motoristické slavnosti Legendy se kromě tisícovky dalších exponátů představí také italský supersport Pagani Huayra. Je opravdovým unikátem, vyrobených jich bylo pouhých 100 kusů a každý z nich je trochu jiný, tenhle stojí 1,5 milionu euro bez daně. Legendy proběhnou 10.-11. června, tradičně v areálu Psychiatrické nemocnice v Bohnicích.

Pagani Huayra je unikátní „hodinářské“ dílo se sofistikovanou technologií. Žádný ze sta exemplářůnení stejný a každý je z nich je tedy unikátní. Ten, který bude vystaven na Legendách, byl vyroben v roce 2016 ve městě San Cesario sul Panaro nedaleko italské Modeny, kde společnost Horacia Paganiho od roku 1992 sídlí.

Unikát v českých rukou

Na svém výrobním štítku nese pořadové číslo 51 z celkové série 100 kusů. Zatím má najeto pouze 7 kilometrů je také vlastnoručně podepsán Horaciem Paganim a tento podpis je zalakován na pravé zadní části karoserie v červeném barevném odstínu.

Další zajímavostí je označení každého šroubu na voze nejen logem Pagani, ale také šestimístným výrobním číslem, určujícím jeho pozici ve voze.

Exponát, jehož specifikace trvala 6 měsíců, je v rukou českého majitele. Díky jeho pochopení pro sdílení úchvatného „umění na čtyřech kolech“ mají možnost si návštěvníci letošní slavnosti Legendy tento supersport detailně prohlédnout. Po přihlášení v ČR bude tento vůz, který je jediným ve střední a východní Evropě, sloužit pro účely luxusní půjčovny a také pro exkluzivní prezentační akce.

Postaven s hodinářskou precizností

Model Huayra představil světu Pagani poprvé na autosalonu v Ženevě v roce 2011. Svým jménem vzdává poctu Bohu větru dle pradávné legendy Inků žijících v Jižní Americe. Huayra nahradila předešlý model Zonda a její vývoj, včetně dlouhodobých silničních testů, trval téměř 5 let.

Základem vozu Pagani Huayra je pevný karbonový monokok, který doplňuje dvojice rámů vpředu a vzadu z chrom-molybdenové oceli. Supersport váží “jen” 1350 kg, proto je hodně jeho dílů vyrobených z kompositních materiálů.

Motor dodal německý Mercedes-AMG. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s označením M158 je ve voze uložen podélně před zadní nápravou. Motor má objem 6 litrů a výkon 730 koní (537 kW), který přenáší výhradně na zadní kola sedmistupňový automat Xtrac. Stejně famózní je údaj o maximální točivém momentu, který atakuje hodnotu 1000 Nm v pásmu 2250 až 4500 otáček. Huayra s ním zvládne zrychlit z nuly na stovku za 3,3 sekundy a jet rychlostí až 360 km/h.

Karoserie Pagani Huayra je přizpůsobena co nejlepší aerodynamice nejen svým tvarem, ale také díky aktivním aerodynamickým křídlům. Ty poté dokáží za jízdy měnit úhel náběhu a pozitivně tak ovlivňovat odpor vzduchu dle jízdních podmínek. Keramické brzdy Brembo údajně dokáží zastavit auto ze stokilometrové rychlosti za 2 sekundy.

Interiéru dominují dvě sportovní sedadla z jemné kůže a přístrojová deska z kevlaru. Hliníkový štít s přístroji je z jednoho kusu a na jeho výrobě se podílí firma Richard Mille, tvůrce luxusních švýcarských hodinek. V jeho středu je umístěn displej informující o základním nastavení a funkcích vozu.

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner