Příznivci čistokrevných offroadů můžou slavit: po dlouhých 27 letech přichází nový Mercedes-Benz třídy G. Nejlepší zprávou je, že na pohled vypadá stejně, ted. Interiér však bude o poznání luxusnější a dostane novou techniku, která zůstává věrna tradiční koncepci s žebřinovým rámem. Nové Géčko bude prý v terénu ještě lepší.

Téměř čtyřicetiletá historie terénního Mercedesu třídy G pokračuje. Stávající generace se prodává dlouhých 27 let, od roku 1990, a o nástupci se mluvilo s obavami. Nezradí Mercedes ducha pravověrného offroadu? Dnes už víme, že naštěstí nezradí.

Novému Mercedesu třídy G totiž zůstane nejen vzhled, ale hlavně koncepce plnokrevného offroadu postaveného na žebřinovém rámu. Na něm bude nově lehčí hliníková karoserie, která zvýší torzní tuhost o výrazných 55 % a nadto se sníží hmotnost o 170 kg.

Silné motory pro nejtěžší terén

Mezi motory budou šestiválce a osmiválce, některé z nich známé z vrcholové třídy S. Pravděpodobně budou všechny motory spojeny s devítistupňovým automatem, upraveným speciálně pro třídu G, volitelně s redukcí. Kromě standardních mercedesů dorazí i verze AMG. Konkrétní parametry známe zatím pro verzi G500čtyřlitrový benzinový osmiválec biturbo má výkon 310 kW / 422 koní a masivní točivý moment 610 N.m.

Pri řidiče budou k dispozici tři diferenciály s možností stoprocentního uzamčení. Redukce dokáže poslat 40 % výkonu na přední a 60 % na zadní kola. Světlá výška 241 milimetrů slibuje brodivost ve vodě až 70 centimetrů, nájezdové úhly jsou vysokých 31 stupňů vpředu a 30 stupňů vzadu. Díky tomu všemu bude nové Géčko prý ještě lepší v terénu, než předchozí generace.

Do hor v luxusu

I když vypadá stejně, je nová karoserie větší: Mercedes G bude o 5 cm delší, 12 cm širší a zvětší se také prostor uvnitř. Ještě výrazněji se změní interiér, který bude oproti předchozímu spartánskému Géčku luxusnější a pohodlnější. Nové sedačky doplní kvalitnější materiály a digitální ovladače, stejně jako ve třídě S dostane přístrojová deska dva širokoúhlé digitální displeje. Celkově bude kabina prostornější.

Podle očekávání se tu objeví také celá řada moderní výbavy. Nová třída G dostane mimo jiné asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém s detekcí chodců nebo diodová světla, a celou řadu bezpečnostních asistentů.

Nebude to samozřejmě nic levného, třída G si navzdory své terénní stavbě vybudovala pozici luxusního prémiového auta. Takže ceny odstartují na částce 107.040 eur, tedy asi 2,7 milionu korun. Prodávat se začne v červnu.

Právě v této době potřebujeme nezávislá média. Podpořte nás prosím a objednejte si předplatné Revue FORUM ZDE. Děkujeme!

Revue Forum Banner