Jedna jediná fotografie mi stačila k tomu, abych si znovu potvrdil dosud spíše jen tušené. Že homosexuálové chtějí víc, než kolik si mohou nárokovat. Otevřel jsem na webu Svobodné fórum fotogalerii Davida Těšínského z letošního pochodu Prague Pride. A v kolekci objevil snímek s transparentem „JEŽÍŠ BYL GAY“. To je přesně ten okamžik, kdy člověk, který neměl v úmyslu se vyjadřovat, musí změnit názor.
Protože textem na zmíněném transparentu byl „překročen Rubikon“; akce se dostala „za hranu“, jak se dnes říká.
Obecně je ovšem těžké vyvracet něco, co je víc než zřejmé: že z podstaty věci nemohl být Ježíš dejme tomu černoch, muslim, nebo žena.
Pokud jde o to třetí, že Ježíš nebyl muž, ale žena – i pro to existují pádné argumenty:
- Musel okamžitě nakrmit zástupy, když nebylo co jíst.
- Snažil se něco sdělit bandě chlapů, kteří to PROSTĚ NECHÁPALI.
- Přestože byl mrtvý, musel vstát, protože měl ještě práci.
V tomto případě jde ovšem o tzv. křesťanský vtip (převzatý z webu Christnet.cz).
Teď ale vážně.
Každý, kdo zná učení Bible a ví, jak Starý i Nový zákon nahlíží na homosexuální pohlavní styk, musí tvrzení, že Ježíš byl gay odmítnout jako účelovou lež. Účelovou proto, že homosexuálové, když už si dají Ježíše na plakát, dobře vědí, jak se věci mají – a pouze se snaží vytvořit něco jako alibistickou konstrukci: napíší ten nesmysl na transparent a je vlastně „vyřešeno“. Usurpují si Ježíše sami pro sebe. Vždyť byl-li Ježíš homosexuál, pak padá celý segment staletých, ba tisíciletých kritických argumentů vůči této komunitě, které jsou založené na biblickém učení.
Je to přece tak snadné: vytvoříme novou realitu, lhostejno na tom, že lživou – a vše je náhle tak, jak potřebujeme.
Použiju drsný příměr. Pokud by se na pochodu neonacistů (čímž LGBT komunitu s neonácky NIKTERAK, opakuji NIKTERAK nespojuji) objevil transparent HITLER BYL SIONISTA, čímž by bylo naznačeno, že měl Židy rád, nikterak takový nesmysl nemůže snížit zločinnou podstatu nacismu i neonacismu.
Stejně tak citovaná věta „Ježíš byl gay“ nemůže změnit podstatu toho, co o homosexualitě učí Bible. Ostatně na jednom snímku z Těšínského kolekce stojí muž s otevřenou knihou (obr. 2 níže). Jde o Bibli a stránky s první kapitolu Epištoly apoštola Pavla k Římanů, jejíž text nesmysl uvedený na transparentu pražského pochodu jednoznačně vyvrací. Pavel ve verši 27 píše:
- A podobně i mužské pohlaví, opustivše přirozené užívání ženy, rozpálili se v žádosti své jedni k druhým, mužské pohlaví s mužským pohlavím mrzkost pášíce, a spravedlivou mzdu, kteráž na jejich blud slušela, sami na sebe uvodíce.
Takový je pohled jednoho z předních apoštolů prvotní křesťanské církve na danou problematiku. Sotva by něco takového napsal, kdyby Ježíš byl gay.
Takže, vážení gayové: můžete si pro sebe vylobbovat na sekulárním státu ten či onen požadavek – registrované partnerství, „manželství“ osob stejného pohlaví, adopci dětí a kdoví co ještě. Ve svobodné společnosti můžete pořádat své pochody třeba sedmkrát do týdne, můžete ledacos dalšího, dokonce se nesmyslně systematicky vlamovat do otevřených dveří. Můžete propagovat LGBT hodnoty jak je libo – a je správné, že vás justice demokratického režimu, v němž nyní společně žijeme, nesmí trestat (jako třeba justice v režimech islámských). Byl bych první, kdo by se ozval, kdyby jakýkoli člen LGBT komunity skončil ve vězení kvůli tomu, že je L, G, B nebo T.
Ale o jedno vás prosím: nezaštiťujte se účelově a alibisticky Ježíšem. Nejde jen o tu provokativní lež na plakátu, jde ještě o vyšší level. Vzpomeňme společně: když k Ježíši přivedl ženu přistiženou při hříchu cizoložství a chtěli vědět, co s ní provede, neboť podle Mojžíšova zákona měla být ukamenována, jeho odpověď měla dvě části.
- První:„Kdo z vás je bez hříchu, první hoď kamenem.“ Nehodil nikdo, všichni se vytrousili.
- Druhá – má opět dvě části. Ježíš jí řekl:„Ani já tě neodsuzuji.“ Znamená to, že na základě těchto slov Ježíš dal cizoložství zelenou? Nikoli. Druhá polovina odpovědí zní, a to je podstatné:Jdi a nehřeš více.
Zkuste se, milí gayové, kdo se možná hlásíte k Ježíšovu evangeliu, nad tím zamyslet.