Během setkání vládců Ruska a Běloruska Putina s Lukašenkem došlo i na otázky vojenského letectva. Podle Lukašenka je možné v továrnách na opravy letadel zahájit s „nepatrnou pomocí Ruska“ sériovou výrobu letounu MiG-25. Samozvaný běloruský prezident však měl na mysli zcela jiné letadlo.
„Jak mě informovala vláda, tak jsme připraveni zavést výrobu letadla MiG-25, které se na Ukrajině dobře osvědčilo,“ prohlásil v rozhovoru Lukašenko, ale poznamenal, že nastartování výroby by potřebovalo určitou podporu ze strany Ruska.
Pravdou však je, že MiG-25 na Ukrajině v ruských službách neslouží, protože ruská armáda má v současné době ve výzbroji již jen asi pět exemplářů těchto záchytných stíhacích letounů určených pro velmi vysoké výšky.
Běloruský diktátor měl pravděpodobně na mysli bitevník Suchoj Su-25, který ve válce na Ukrajině bojuje v letectvu na obou stranách. Není to totiž poprvé, co se Lukašenko při setkání s Putinem nebyl schopen vyjádřit, o jakém letounu vlastně mluví. V loňském roce v obavě, že „NATO zaútočí“, chtěl po Putinovi, aby Rusko pomohlo „upravit naše letadla, která máme, podle mého názoru Su-35, která mohou nést jaderné nálože“. Bělorusko však žádné Su-35 nemá a nikdy nemělo a běloruský diktátor měl pravděpodobně na mysli rovněž Su-25.
Letečtí odborníci jsou však k Lukašenkovu prohlášení skeptičtí a vidí v něm spíše jen snahu dát verbálně najevo podporu ruské agresi proti Ukrajině, aniž by se Bělorusko muselo aktivně zapojit do bojů. Jiným důvodem může být i snaha dostat z Ruska technologie, které by k produkci letounu byly potřeba a které Bělorusko nemá k dispozici.
V Bělorusku se sice tato letadla opravují a částečně i modernizují v „558. leteckém opravárenském závodě“ v Baranoviči, ale vojenští analytici se domnívají, že je velmi nepravděpodobné, že by sériové Su-25 sestavené v Bělorusku „od nuly“ v příštích letech vůbec mohlo vzlétnout.
Podle nepotvrzených zpráv se v Rusku uvažovalo o obnovení výroby v roce 2010 a o dva roky později armádní zdroje tvrdily, že se chystá modernizovaná varianta, ovšem žádné informace o sériové výrobě jakékoli verze se nepodařilo zjistit. V roce 2017 bylo navíc na úrovni ruské vlády oznámeno, že Su-25 se už nikdy nebude sériově vyrábět, takže veškeré práce byly zredukovány pouze na jejich modernizaci ve 121. závodě na opravy letadel u Moskvy, kde jsou letouny modernizovány na verze Su-25SM.