Jak povzbudit lid, aby více cestoval po vlastech českých? Státní mysl napadlo, že by se to dalo udělat reklamou. Peníze půjdou do médií a billboardů, budou to dvě miliardy a jak to lidé uvidí, nejspíš odvrhnou myšlenku jet „za čáru“ a utratí peníze při tuzemském putování. Jen jestli by nebylo jednodušší dát ty peníze postiženým podnikatelům, aby přežili.
Web Zdopravy.cz uvádí: „Tuzemská média získají velkou finanční injekci v hodnotě dvou miliard korun. Ministerstvo pro místní rozvoj navrhuje utratit dvě miliardy korun za inzerci v tuzemských televizních a rozhlasových stanicích, tištěných titulech, na billboardech a na internetu. Stát tím chce podpořit, aby lidé cestovali po Česku. Vyplývá to z materiálu, který MMR rozeslalo do meziresortního připomínkového řízení. V něm výdaje na inzerci vysvětluje velkými problémy celého oboru cestovního ruchu.“
„Vzhledem k průběžnému monitoringu cestovatelských nálad nejen v ČR, ale také na zahraničních trzích jako nejvhodnější možnost eliminace dopadů vidíme podporu domácího cestovního ruchu mimo hlavní turistickou sezonu a zaměření se na okolní trhy, které pomohou vyrovnat propady v destinacích tradičně zaměřených především na zahraniční klientelu a kde není potenciál nalákat větší množství domácích hostů,“ píše ministerstvo pro místní rozvoj ve zprávě.
Kampaň by měla začít v půlce srpna a trvat rok. Vysílací čas v médiích se bude nakupovat na základě výjimky bez soutěže. Jen na okraj, stanice Óčko patří do mediální skupiny Mafra, co si ji kdysi koupil Andrej Babiš a teď mu údajně nepatří.
Je hezké, že úřady chtějí povzbudit koronavirem pochroumané domácí podnikání. Jen není jisté, že cesta reklamy je zrovna ta nejúčinnější. Je to takové děravé potrubí, z kterého na výstupu nedostaneme tolik, co jsme tam nalili na vstupu. Jakou účinnost asi otcové a matky tohoto projektu předpokládají?
Když vezmeme částku dvě miliardy, mohli bychom ji po jednom milionu rozdat rovnou dvěma tisícům subjektů. Nebo dát milionu lidí každému dva tisíce jako poukaz na zaplacení služeb souvisejících s turistickým ruchem. Třeba by někdo, kdo je skutečně sociálně slabší, někam taky jednou na chvíli vyrazil. Nebo nemusíme za tuto ideu utratit nic. Tvůrčí fantazii se meze nekladou. Nejméně účinné ale bude, když utratíme peníze za nabádání a lákání lidí, aby své vlastní peníze šli někam utratit za zážitek, který několik dní bude a celý další rok nebude.
Kdo by chtěl ale po státu nějaké logické uvažování.