Velkoobchodní řetězec Makro stáhl tento týden z prodeje gothajský salám privátní značky Aro, který vyrábí telčská firma Krahulík-Masozávod Krahulčí z koncernu Agrofert Andreje Babiše. Stalo se tak poté, co internetová televize Stream.cz spolěčně s deníkem Právo a webem Novinky.cz nechala odborně otestovat různé značky gothajů a zjistila, že ten od Krahulíka obsahuje jen 47 % masa, přestože na obalech uvádí 62 %. Uvedl to web Mediář, který o tom informoval reportér Jan Tuna, v jehož pořadu A dost! televize výsledky testu zveřejnila.
Test proběhl v v akreditovaných laboratořích Státního veterinárního ústavu.
„Aro Gothaj salám jsme v pondělí 11. dubna stáhli z prodeje a současně provádíme kontrolní rozbor výrobku akreditovanou laboratoří. Na základě výsledků budeme situaci dále řešit. Zákazníkům, kteří salám zakoupili a mají pochybnost o jeho kvalitě, vrátíme peníze. Situaci řešíme s dodavatelem,“ uvedla pro redakci A dost! Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace Makro Cash & Carry ČR.
V testu pohořely i gothaje od Kosteleckých uzenin rovněž z Babišova Agrofertu a dále od firem Ponnath řezničtí mistři, Zeman maso-uzeniny (Globus) či Masokombinát Plzeň (Penny). Gothaj z Kosteleckých uzenin se prodává v Bille. Podle výsledků testu sice hezky voní a masa má víc, než uvádí, ale oproti normě obsahuje drůbeží bílkoviny.