Ministerstvo financí se pochlubilo tím, že si dokázalo vyjednat zásadní snížení cen služeb mobilního operátora. Je skvělé, že ministerstvo – financované jak jinak než z veřejných peněz – ušetří za služby. Šetří tím přece i naše peníze. Problém je v tom, že i tuhle úsporu bude muset někdo zaplatit, upozorňuje Hlídacípes.org.
[ctete]116375[/ctete]
A kdo jiný to má být než běžný, koncový, nefiremní a neministerský zákazník.
„Díky nové rámcové smlouvě se společností T-Mobile zaplatí resort za jednotlivé tarify jedenáctkrát nižší cenu, než jakou platilo v roce 2013,“ pochlubilo se v tiskové zprávě ministerstvo.
Čtyřletý kontrakt na provoz služebních telefonů celého resortu vysoutěžil T-mobile za 22,6 milionu korun.
Což přeloženo znamená toto:
Jakkoli to zaměstnancům ministerstva (a také Generálního finančního ředitelství, Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových a Generálního ředitelství cel) ze srdce přejeme, cena za neomezené volání 54 Kč měsíčně bude jen těžko odpovídat vynaloženým nákladům operátora.
Stejně tak – jak ukazují zkušenosti ze zahraničí – neodpovídají realitě běžné nabídkové ceny za neomezené volání (s přídavkem omezených dat) kolem osmi stovek.
[ctete]111513[/ctete]
Tarify českých operátorů a hlavně mobilní data jsou mezi nejdražšími v Evropské unii (opakovaně na to upozorňuje například nedávno založené sdružení Telefonující).
Ceny pro vyvolené státní zaměstnance, jimiž se s chutí pochlubil i samotný ministr financí Andrej Babiš, tak působí spíš jako červený hadr.
Nebo jako vzkaz premiéru Sobotkovi – strčte si ty svoje snahy (snížit ceny za telefonování a mobilní data pro koncové zákazníky na rozumnou úroveň) za klobouk.
Dodatek.
Aby té radosti nebylo málo, přispěchal se na sociálních sítích svým úspěchem v boji za levné volání pochlubit i ministr zemědělství Jurečka. Ale aspoň že si vzpomněl na ty ubohé občany…