Velký smysl pro humor mají zřejmě podřízení nikdy nespícího multiministra Karla Havlíčka na ministerstvu dopravy. Hledají totiž dobrovolníky, řidiče, kteří by se zapojili do projektu testování „inteligentních dálnic“. V České republice. Inteligentních dálnic v České republice. Opravdu. Tady to je.
Máme tu totiž takový menší problém. Nemáme moc dálnic, které by se daly považovat za dálnice. Vláda Andreje Babiše se zapíše do dějin jako ta, která neumí stavět dálnice. Na těch stávajících váznou opravy. Dokonalým příkladem je legrace jménem D1. To je ta dálnice, o které Babiš prohlásil, že ji postavil celou znovu.
Těžko si lze představit, že by se na té něšťastné 200 kilometrů dlouhé silnici z Prahy do Brna, která je v permanentním zúžení, mohlo dít něco inteligentního. Řidiči na této krásné nové dálnici mají strach o to, aby vůbec dojeli, aby jim nedošlo jídlo na tři dny a nemuseli použít sekeru, kterou si na tuto dobrodružnou cestu raději vzali s sebou.
Jednou z pěkných dopravních vizitek je také cesta z jednoho konce republiky na druhý, kdy navigace uvádí, že je rychlejší jet přes Německo a Polsko než přes Prahu a po D1. Věc, která jistě zaujme každého řidiče čekajícího v koloně kdesi mezi Benešovem a nedostavěnou D3, je neexistující obchvat Olbramovic, které hustá dopravní tepna dělí na dvě poloviny. Stát tady vykoupil pozemky potřebné pro obchvat. Ty mu prodala i společnost Andreje Babiše, protože nedaleko Olbramovic má pan premiér své luxusní letní sídlo postavené z dotací. Jenže poté, co premiér prodal státu, který řídí, tyto pozemky, začala jeho společnost blokovat stavbu obchvatu. Důvod? Auta na obchvatu by rušila obyvatele Čapího hnízda.
No a takhle my si tady žijeme. Je evidentní, že to poslední, co tu schází ke štěstí, je inteligentní dálnice.