Jestliže to vypadalo, že po letošních komplikacích na zasněžené dálnici D1 už konečně premiér oznámí ministru dopravy, že jeho mise na úřadě stála za nic a bude se muset pakovat, bylo to pouhé zdání. Dan Ťok má totiž důvěru nejen Andreje Babiše, ale s jeho prací je spokojen i prezident Zeman, což je do jisté míry určující při rozhodování o jeho odvolání.
Málokdo dokáže pochopit, proč ministr, který viditelně nasekal nejvíc chyb, že všech členů Babišovy vlády, nebyl už dávno majitelem hnutí ANO přesvědčen o tom, že chce skončit. Ani Lidové noviny, které se díky svým informacím přímo od zdroje stávají rády prvními a nejhlasitějšími, kdo na problematické ministry upozorňuje na své titulní straně, se zatím nepustily do práce.
Ťok má zkrátka svou pozici jistou. Přitom se sám rozhodoval, zda bude ještě ve funkci pokračovat a naznačoval cosi o ztracené důvěře Andreje Babiše. Stačilo ovšem pár vlídných slov předsedy vlády a všechny bolístky ze vzájemného vztahu byly zapomenuty.
Ministr dopravy stále vykonává svou funkci a změna nenastala ani v jeho přístupu k práci. Své by o tom mohli vyprávět všichni řidiči, kteří měli to „potěšení“ v posledních měsících cestovat po českých dálnicích, konkrétně třeba po D1. Ťok se klasicky vymluvil na cizí zavinění, tedy kalamitní sníh (který podle ministra není to samé jako normální sníh), firmy pracující na dálnici nebo počasí. Hnutí ANO ho totiž zatím nedokáže ovládat a jeho koaliční partneři z KSČM poroučí pouze větru a dešti.
Žádná z Ťokových chyb ovšem není důvodem, aby měl na ministerstvu skončit, myslí si prezident Zeman. Jak se svěřil svému televiznímu zpovědníkovi JS, nebylo by dobré střídat ministra dopravy příliš často. Ten nový by měl totiž problém se všechno rychle naučit. Co by se však měl učit, aby překonal pracovně zoufalého Ťoka ovšem Zeman zapomněl zmínit.
Prezident se ale nezastal ministra dopravy pouze na obrazovkách provinční televize, ale svou ochrannou ruku prezentoval i při schůzce se šéfem komunistů, Vojtěchem Filipem. S ním se shodl na tom, že v Černínském paláci by měl sedět někdo jiný než Tomáš Petříček. Je jasné, že bývalému a současnému komunistovi se nemůže líbit politik, který je na rozdíl od nich dvou důstojným zástupcem naší země. Když ovšem přišla řeč na Ťoka, který KSČM dlouhodobě nevyhovuje, odešel Filip s nepořízenou.
Podle Zemana by totiž veškerou odpovědnost měl nést šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa, který by měl být podle prezidenta bezodkladně odvolán. Hlava státu sice na Kroupu nemůže, ale o Zemanově nahlas vyjádřeném názoru se jistě bude na správných místech diskutovat. Podle takového scénáře by tedy za chyby Ťoka zaplatil ředitel ŘSD a všichni by byli spokojeni.
Tím se ovšem nevysvětluje, proč je ministr dopravy pod takovou ochranou dvou nejmocnějších mužů v zemi. Jde o Zemanův vysněný kanál Dunaj-Odra-Labe, který by po prezidentovi měl zůstat, aby na něj nikdy nebylo možné zapomenout? Nebo Dan Ťok, bývalý šéf stavební společnosti SKANSKA, slíbil něco jiného? Ukáže se velmi brzo.