Rusko prodloužilo lhůtu na opravu poškozeného Kerčského mostu až do konce roku 2023, přestože původně uvádělo termín dřívější. Ukrajinská strana navíc tvrdí, že most už zřejmě nikdy nevydrží takovou zátěž, na jakou byl původně plánován.
Původní termín opravy, který oznámila ruská vláda po červencových explozích na mostě, byl říjen. Nyní tedy došlo k posunu o další tři měsíce. Problémy s opravou jsou podle tiskové mluvčí ukrajinského Operačního velitelství Jih Natalije Humenjukové jasně patrné již v tom, že doprava na mostě je zastavována, a to i bez předchozího upozornění.
„Kapacita mostu nebyla vrácena na základní úroveň a pravděpodobně se na ni ani nikdy nevrátí, protože poškození bylo natolik značné, že most nyní nedokáže unést tolik nákladu, kolik by Rusové potřebovali na Krym dostat,“ řekla mluvčí.
Podle ní je návrat nákladní dopravy velice pomalý, a spíše se jedná o kyvadlovou přepravu, která dopravu jako celek zpomaluje.
Jde o důsledek exploze z noci 17. července, kdy došlo k vážnému poškození vozovky minimálně na jedné části mostu. Poškození bylo natolik masivní, že je museli přiznat i ruští okupanti. Místopředseda ruské vlády Marat Husnullin dokonce řekl, že jeden úsek silničního úseku Krymského mostu nelze vůbec obnovit.
Později se podařilo částečně obnovit železniční dopravu, jež je životně důležitá pro jednotky, které jsou rozmístěny na okupovaném Krymu. Silniční doprava zůstává stále paralyzována.
Podle všeho se most podařilo napadnout ukrajinské tajné službě ve spolupráci s námořnictvem, a to za pomoci sebevražedných hladinových dronů. Most byl prvně úspěšně atakován den po Putinových narozeninách v roce 2022, kdy došlo k vážnému poškození železniční trati.
Most zůstává i do budoucna právě pro vojenské využití ruskou stranou jedním z nejdůležitějších cílů ukrajinské armády. Lze tedy v budoucnu očekávat další útoky, dokud nedojde k úplné destrukci mostovky a k totálnímu přerušení této dopravní tepny mezi Ruskem a okupovaným Krymem.