Falešná facebooková stránka označená jménem iniciativy Milion chvilek předstírá vyplácení peněz demonstrantům. Její správci se ale prozradili.

V politicky vypjaté době, kdy se část „boje“ odehrává na sociálních sítích, se už tradičně zapojují i osoby a skupiny, kterým fair play či prostě obyčejná lidská slušnost nic neříká. Vznikají tak falešné profily a stránky, které se za někoho vydávají a jeho jménem pak píšou do diskuzí vulgární či jinak nehorázné komentáře, aby dotyčného poškodili a pošpinili. Nebo prostě stránky plné nadávek, často s hanlivými názvy, které se zabývají výhradně dehonestováním soupeře. A zapojuje se i celá armáda trollů, od přesvědčených užitečných po placené.

Bylo tomu tak před první přímou volbou prezidenta, potom před druhou a samozřejmě před jakýmikoli jinými volbami. A nejinak je tomu teď, když se kauzy a aféry premiéra Babiše vrší už do výše Čapího hnízda, ostuda už dávno přerostla za hranice a po celé zemi se masivně demonstruje. Logickým terčem se tak nyní stávají pořadatelé demonstrací, spolek Milion chvilek pro demokracii.

Falešná stránka, která se za „Chvilky“ vydává, například rozšiřuje rádoby instrukce ohledně vyplácení odměn na účast na Letné v naději, že rozumově slabší spoluobčané tomu uvěří. Jiná stránka, která vystupuje pod známým logem Milionu chvilek a hanlivě zkomoleným názvem, svým obsahem nijak nevybočuje z toho, co by od ní člověk čekal. Najdeme tam hrubé urážky i oblíbená tvrzení, že všichni demonstranti jsou opilí a zfetovaní. Čili nic, co by překvapilo. Nuda. Ovšem jen to té chvíle, než se na ní rozproudila debata o počtu účastníků demonstrací.

To je furt víc, než olajkovalo vaši stránku,“ poznamenala pobaveně jedna diskutérka. Odpověď admina stránky byla ovšem poněkud šokující.

My nehrajeme na lajkování, my vyhráváme volby.“

Facebook

Co prosím? Falešná facebooková stránka s urážlivým názvem vyhrává nějaké volby? To sotva. Kdo je skutečně vyhrál, ale víme, že ANO? Někdo se nám tedy zřejmě pěkně podřekl a prozradil, co neměl.

Ono se to Babišovu marketinkovému týmu poslední dobou vůbec tak trošku sype. Nedávno vzbudil veselí a posměch poněkud slaboduchý „Prchalův troll“, který přímo na stránce pana premiéra uveřejnil komentář i s instrukcemi vedení, co má kam připnout a co dělat, aby příspěvek hned nezmizel. Zdrojem pobavení jsou také už dlouho oslavné výkřiky pejsků, kočiček a absolventů vysoké školy života, které se na Babišově účtu objevují (aspoň tedy podle uvedených časových údajů) třeba taky o hodinu dřív, než je zveřejněn status, pod nímž reagují. Možnosti jsou jen dvě: buďto se jedná o švindl marketinku, nebo už ovládli cestování časem.

A teď tu tedy máme to pěkné podřeknutí vystresovaného nebo prostě totálně neschopného administrátora falešné stránky. Stojí tedy marketink ANO skutečně i za křivárnami takového kalibru, jako je tvorba dehonestujících stránek? Každopádně to tak působí.

Jakže měli to heslo? Aby se za nás děti nestyděly.

Revue Forum Banner