Okamurovci, TV Barrandov a Pražský hradem společně bojují proti České televizi, potažmo proti pořadu Reportéři ČT. Nyní se do útoků na novináře z týmu Marka Wollnera pustila i manželka hradního kancléře a moderátorka Alex Mynářová. Nelíbí se jí, že se investigativci z ČT zajímají o podezřelé kšefty jejího manžela a tvrdí, že je obětí šikany. Podporuje ji v tom i Jaromír Soukup, který si s Alex vždy dobře rozuměl.

Veřejnoprávní televize je poslední dobou pod velkým tlakem, který se snaží vyvinout lidé z prezidentské kanceláře, extremisté z SPD a jejich společný mediální pomocník, Jaromír Soukup. Zatímco možné odvolání Rady České televize, nebo dokonce vedení ČT přes neschválení dvou výročních zpráv, je zatím stále ve vzduchu, začal útok odjinud.

Terčem se již před časem staly především pořady 168 hodin Nory Fridrichové a Reportéři ČT, kteří jsou neodmyslitelně spjati se jménem Marka Wollnera. Právě šéfredaktor reportážní publicistiky veřejnoprávní televize musí vyvracet lživé výroky Tomio Okamury, který zmanipuloval Wollnerova slova z rozhovoru na XTV a teď i vysvětlovat, proč o jeho lidech Alex Mynářová šíří pomluvy.

Reportéři ČT se totiž ve svém pondělním vydání zabývali možným dotačním podvodem Vratislava Mynáře, který čerpal dotaci na svůj penzion, přestože na ni neměl nárok.

„Hyeny z Reportérů ČT: Vojtěch Srnka a Adéla Paclíková dnes ráno čekali u domu, kde bydlíme. Dožadovali se natáčení s mým manželem, který jim dal den před tím jasně najevo, že si nepřeje být natáčen a poskytl jim odpověď. Nebyl tak důvod pro to, aby se takto chovali,“ štěžovala si manželka Zemanova kancléře na Facebooku. „Je to vpád do soukromí, je to hyenismus a v neposlední řadě porušování Kodexu ČT!“ dodala mimo jiné.

Hyeny z Reportérů ČT: Vojtěch Srnka a Adéla Paclíková dnes ráno čekali u domu, kde bydlíme. Dožadovali se natáčení s mým…

Zveřejnil(a) Alexandra Mynářová dne Čtvrtek 11. dubna 2019

Hysterického vyjádření na sociální síti, které mělo zřejmě vyvolat dojem, že je rodina Mynářových v ohrožení života, se ihned chytil web časopisu Týden. Tedy jeden z titulů, které vlastní majitel prohradní TV Barrandov Jaromír Soukup. Ten Mynářové „dluží“ několik službiček, například za to, že vzala půlnoční Naše zprávy, aby pomohla obejít výtku Rady pro rozhlasové a televizní vysíláni. Té se totiž nelíbí, že Soukup absencí zpravodajství porušuje licenční podmínky.

Týden v titulku informuje své čtenáře, že „Reportéři ČT oblíčili dům rodiny kancléře“, což už samo o sobě je hloupost. Ve dvou se těžko obkličuje a navíc Mynářovi nebydlí v zahradním domku, ale v prostorné vile.

Soukupovo médium také dodává, že podle odborníků se jedná o hyenismus. Konkrétně se však v článku objevuje vyjádření jedné osoby, Karolíny Stonjekové, která je zde prezentována jako politoložka. Ani ta však jako o žádném hyenismu nehovoří a autor článku si tak vymýšlí.

To ovšem není ve firmách Jaromíra Soukupa ojedinělé. Strach z majitele vydavatelství a televize, který běžně řve na své zaměstnance, nebo jim rovnou neposílá výplaty, je na Barrandově i v Braníku, kde sídlí Empresa, velký. Nikdo ze zaměstnanců nechce přijít o práci, a tak raději plní přesně to, co si šéf přeje.

Že jde bokem i jakákoliv novinářská etika je nasnadě. Proč by se také měli autoři ze Soukupova vydavatelství omezovat zjišťováním faktů, nebo ověřováním informací. Navíc v médiích, kde jim jde majitel svými pořady vzorem v tom, jak se žurnalistika nedělá.

Revue Forum Banner
Vilém Besser
Vilém Besser
Redaktor a komentátor deníku FORUM 24
Další články autora