Na první pohled by se mohlo zdát, že se z poslance Andreje Babiše (ANO) stal prodejce aut. Ve videu na sociální síti totiž oznámil, že si pořídil elektromobil mladoboleslavské automobilky. A chválou rozhodně nešetří. Škodovku označil za „strašně fajn vymakané auto“. Nablýskaný vůz z videa navíc pochází od prodejce osobních automobilů Agrotec. Tedy firmy, která patří do Babišova holdingu Agrofert.
„Čau lidi, koupil jsem si nové auto. Jaké? Sledujte!“ objevilo se o víkendu na sociálních sítích Andreje Babiše. „Mám obrovskou radost, strašně jsem se na něj těšil. Ano, moje první elektroauto. Škoda Enyaq RS Coupé. A čekal jsem na něj strašně dlouho, více než půl roku. Ale je nádherné,“ oznámil následně ve videu, ve kterém stojí opřený o dveře mladoboleslavského elektromobilu.
„Možná jste viděli na instagramu, že jsem si pořídil nové auto. Elektroauto. Poprvé v životě. A musím tedy sklonit obrovskou poklonu Škodě Auto. To auto je skvělé, moc jsem si to užil celý víkend. Akorát jsem ho musel nabíjet, no a na jedno nabití dojedu jenom 400 kilometrů. Ale je to strašně fajn auto, vymakané a obrovská gratulace, že Češi umí vyrobit takové skvělé auto,“ připomněl Babiš také ve svém pravidelném videopořadu Čau lidi.
Zda se z Andreje Babiše stává prodejce aut, není jasné. Podle držáku státní poznávací značky na expremiérově novém voze je však patrné, že je pořízeno u prodejce Agrotec ze skupiny Agrofert. „Jsme autorizovaným dealerem osobních automobilů Škoda, které se v prodejnosti na území České republiky s naším přispěním drží dlouhodobě na první pozici,“ píše společnost na svém webu.
Značky se však v Babišově kampani neobjevují poprvé. Minulý měsíc se na své jízdě „obytňákem“ pohyboval ve výrazných oranžových teniskách, které se objevovaly také na fotografiích. „Prý co to mám za oranžové tenisky. Musel jsem si to vygooglit. Jmenují se Nike ZoomX SuperRep Surge a jsou super pohodlné,“ objevilo se u jednoho ze snímků s Andrejem Babišem.
„Andrej Babiš je zvyklý v politice vždycky něco vydělat a možná se toho není schopen zbavit ani v situaci, kdy dělá kampaň. Takže to mnohdy vypadá jako reklama a lidé se mohou oprávněně ptát, jestli to dokonce reklama není,“ okomentoval pro deník FORUM 24 politolog Petr Sokol.
Z pohledu zákona to však podle něj problém není, podobné případy se prý děly i v zahraničí. „Například v polských prezidentských volbách jeden člověk kandidoval jenom proto, aby propagoval své zázračné vložky do bot, které mu připadaly, že změní svět,“ dodal Sokol.