Po parlamentních volbách to byly polibky vděku od majitele hnutí ANO a slova díků. Marek Prchal, indiánsky řečeno – ten, co mluví za Babiše, se ovšem nyní nevyhřívá na výsluní premiérova vděku. Nedokázal totiž z Petra Stuchlíka udělat primátora, a to se Babišovi, který Prahu nutně potřebuje k oblažení svého ega, nelíbí.
Vypadá to, že se marketingový odborník hnutí ANO, který dokáže za všech okolností využít jakéhokoliv výstupu svého šéfa k jeho propagaci, svůj úkol nezvládl. Sice se snažil, ale zřejmě málo.
Jak si jinak vysvětlit, že i když člověka, jehož přetvořil z neznámého podnikatele v téměř pražskou celebritu, nedokázal protlačit tak vysoko, jak si vůdce představoval. Navíc s finančním budgetem, přesahujícím možnosti jakéhokoliv politického subjektu u nás, tedy s magickými 60 miliony korun.
Přitom se zdálo, že má Prchalům tým všechno pevně v rukou. Facebookový profil Petra Stuchlíka byl zprvu podobně jako ten předsedův plný příspěvků, vzkazů voličům, fotografií i videí. Nic nebylo ze začátku ponecháno náhodě. Prchalův rukopis byl poznat z většiny statusů, kampaň jela skvěle.
Pak ale patrně svou pozornost na primátorského kandidáta lehce podcenil. Důkazem budiž Stuchlíkův status, v němž zůstal vzkaz marketérů DOPSAT, na což však bývalý obchodník s chudobou nezareagoval a aplikoval ho na sociální síť i s tímto dodatkem. Ačkoliv se příspěvek na Facebooku posléze rozrostl ještě o několik odstavců, pachuť neprofesionality zůstala.
Stuchlík od začátku kampaně tvrdil, že se o své sociální sítě stará sám, ale to přece zkoušel Babiš na začátku tvrdit také. Logicky to ani nejde, u premiéra proto, že neumí na počítači, u primátorského kandidáta zase proto, že to není v lidských silách. Neustále obrážet všechna možná místa po Praze, vymýšlet nesmyslné projekty obytných mostů, krmit občany na sousedských večeřích a do toho odpovídat na většinu komentářů na Facebooku opravdu není v lidských silách.
Problémy, které mohly vzniknout na internetu, tak pochopitelně jdou za Prchalem a jeho týmem. Proč třeba místo prezentace několika úspěchů Adriany Krnáčové, o nichž je přesvědčen třeba Patrik Nacher, museli píáristé ANO ukazovat, kde se Stuchlík obléká nebo kam chodí na kafíčko? To se zkrátka nepovedlo.
I focení na billboardy s Andrejem Babišem nabízelo větší potenciál než pouze jedno krátké video, které ve výsledku nemohlo ve voličích zanechat žádný náznak pocitu, že je dobré hodit Stuchlíkovi svůj hlas.
Při podrobnějším prostudování sociálních sítí by se určitě příkladů odfláknuté práce, která by se při prezentaci Andreje Babiše neobjevila, našlo daleko více. Je tedy jasné, že to, co si zaslouží kovář, kováříčkovi již nenáleží.
Pocit uspokojení, který mohl v ANO nastat v momentě, kdy bylo známo, že je možné prošustrovat až 60 milionů korun, nakonec zřejmě může být jedním z atributů pražského neúspěchu Babišova hnutí.
A to může znamenat velké hromobití v premiérově marketingovém týmu. Vždyť již v neděli, den po volbách, nebyl klasický „čaulidi“ status publikován v době, kdy bývá zvykem, ale o několik hodin později. Buď se Prchalovi špatně psalo v dusné atmosféře po prohře v Praze, nebo si nejprve musel od „šéfa“ vyslechnout patřičnou dávku nadávek a urážek za to, že je jedním z důvodů, proč si nyní primátora vybírají jiné subjekty, než je hnutí ANO.