O pouhých 700 milionů dolarů značka Google svou hodnotou (229,2 miliard amerických dolarů) letos překonala již tradičně vítězící Apple. Tržby Applu kvůli globálnímu poklesu zájmu o iPhony klesly v 1. čtvrtletí 2016 poprvé za uplynulých 13 let.
Značka Apple má nyní hodnotu zhruba 228, 5 miliard dolarů. Meziročně klesla jeho celková cena o 7,5 procenta, loni by potenciální nový majitel značky musel zaplatit za koupi asi 247 miliard dolarů. S částkou 121,8 miliard dolarů si třetí pozici udržel Microsoft, největší světový výrobce počítačového softwaru. Pátý skončil Zuckerbergův Facebook.
V roce 2013 poprvé po 13 letech nezvítězila v žebříčku Coca-Cola, která přišla o své prvenství zřejmě navždy. Přeskočily ji technologické firmy, které se na špici nejcenějších značek drží již 3. rok po sobě. Výjimku v TOP 10 tvoří Amazon a McDonald’s.
Hodnota 100 nejdražších značek světa se za posledních 11 let neustále zvyšuje, uvedla nyní společnost Millward Brown. Za tu dobu stoupla jejich celková cena o 133 %.
Hodnotu značek neovlivnila ani finanční krize, uvádí ve studii společnost. Mezi nejrychleji rostoucí společnosti světa patří Amazon, Starbucks, Adobe, JD.com, The Home Depot, Domino je Pizza a Chanel.
Millward Brown vychází při hodnocení značek z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.